۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۳۷۶۵۷
ریيس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

مسؤولان امنيتي و انتظامي نسبت به ولنگاري بدحجابي حساسيت بيشتري نشان دهند

ریيس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: مسؤولان امنيتي و انتظامي بايد نسبت به ولنگاري موجود بد حجابي از سوي برخي انگشت شمار و ساختار شكن، حساسيت بيشتري نشان دهند و اينگونه نشود كه آمران به معروف و ناهيان از منكر در جامعه مظلوم واقع شده و حمايت نشوند.
حجت الاسلام سيد عدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با گراميداشت سالروز حجاب و عفاف و شهداي قيام خونين مسجد گوهر شاد در سال 1314 شمسي، گفت: اگر به روح احكام اسلام از جمله حجاب اهتمام شود، متوجه خواهيم شد روح تكليف حجاب براي زنان از نوع تحميلي و اجباري نيست، بلكه از نوع تشريفي است.

 

وي افزود: از آنجائيكه خداوند استعداد حيا و عفت را به زن داده است،حجاب را حق زن دانسته است و با اين تكليف خواسته تا  زن را به كمال و تقرب برساند.

 

حجت الاسلام حسيني با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي بر حفظ فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: حجاب باعث تشخّص و آزادي زن است و بر خلاف تبليغات ابلهانه و ظاهر بينانه مادي گرايان باعث اسارت زن نيست.

 

ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان ادامه داد: اگر مناديان حقوق بشر در غرب بحث فمنيسم را مطرح مي كنند و نسبت به زنان مسلمان اظهارات سخيفي را بيان مي كنند به دليل عدم شناخت آنها از فلسفه حجاب در اسلام است.

 

حجت الاسلام حسيني، ادامه داد: اگر مناديان حقوق بشر در غرب، زنان ايراني را به خانه نشيني و اسارت و غيره متهم مي‌كنند، براي اين است كه  نمي دانند اساسا اسلام، فلسفه حجاب را مبتني بر حضور موثر زن در جامعه مي داند، در غير اين صورت حكم به خانه نشيني زن نيازي به حجاب نخواهد داشت و منتفي خواهد بود  و بايد از مكتب اسلام به دليل هويت دادن به زن تشكر كرد.

 

حجت الاسلام حسيني يادآور شد: كشف حجاب و ترويج  بد حجابي و بي حجابي دليل مي خواهد و كساني كه براي حجاب دليل مي خواهند بايد براي بي حجابي دليل اقامه كنند نه زنان مسلماني كه با پوشش و حجاب اسلامي به نداي فطرت خود پاسخ گفته اند.

 

وي افزود: درد بزرگ مردم مسلمان ايران از دهه 1310 تا 1320 شمسي اين بود كه به دستور رضاخان، زنان بايد در برداشتن حجاب خود آزاد بوده و اگر فردي و يا ملايي متعرض آنها مي شد، شهرباني بايد از زنان بي حجاب حمايت مي كرد.

 

ریيس اداره تبليغات اسلامي كاشان، متذكر شد: مسؤولان امنيتي و انتظامي بايد نسبت به ولنگاري موجود بد حجابي از سوي برخي انگشت شمار و ساختار شكن، حساسيت بيشتري نشان داده و اينگونه نشود كه آمران به معروف و ناهيان از منكر در جامعه مظلوم واقع شده و حمايت نشوند./1307/202/ب3

ارسال نظرات