۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۷۷۸۲
دبیر جمعیت قرآنی استان تهران:

دعوت به اسلام سرلوحه مسابقات و همایش های قرآنی باشد

دبیر جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به پیشنهاداتی جهت ارتقای سطح کیفی مسابقات قرآنی تاکید کرد: همایش ها و مسابقات یک استراتژی بسیار خوبی است ولی باید در این برنامه هادعوت دیگران به دین اسلام را نظر داشته باشیم.
محمدرضا پورمعین، دبیر جمعیت قرآنی استان تهران

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، محمدرضا پورمعین، دبیر جمعیت قرآنی استان تهران در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه بین بیمارستان های استان تهران و همایش علمی راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بیمارستان های استان تهران که صبح امروز با حضور نمایندگانی از مراکز درمانی در بیمارستان خاتم الانبیا برگزار شد گفت: تعداد مسیحیان در دنیا دو و نیم میلیارد معادل 32 درصد مردم جهان و مسلمانان 23 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهند.

 

وی با بیان اینکه 42 فیلم برای تبلیغ بودا تاکنون ساخته شده است، اظهار داشت: این در حالی است که بودا امروز دشمن درجه یک خدا و نشان کامل بت پرستی در جهان می باشد.

 

پورمعین با بیان اینکه کشور هند دارای 600 میلیون بودایی است، تاکید کرد: عبادتگاه بودا دهلی و بمبئی بسیار با عظمت بوده این در حالی است که جهان اسلام نه تنها در زمینه گسترش اسلام کاری نمی کند بلکه درگیر جنگ های بین مسلمانان با پشتیبانی استکبار می باشد.

 

دبیر جمعیت قرآنی استان تهران با بیان اینکه مسلمانان در این جنگ ها همکیشان خود را می کشند و این جنگ ها در هر صورت نتیجه برد - برد برای دشمنان مسلمانان دارد، اظهار داشت: مسیحیان با ترجمه انجیل به 95 زبان دنیا و هدیه آن به اکثر نقاط جهان می خواهند مسلمانان به رشد کافی در زمینه دین خود نرسند.

 

وی با بیان اینکه مسلمانان به وسیله کشورهای مدعی و مجری دستورات اسلام به جان هم افتاده اند، تاکید کرد: با توجه به اینکه اینگونه همایش ها و مسابقات یک استراتژی بسیار خوبی است ولی باید در این برنامه ها حفظ اعتقادات خود و دعوت دیگران به دین اسلام را نظر داشته باشیم.

 

پورمعین با بیان اینکه اولین کار در این حوزه برابری عرضه و تقاضای خدمات قرآنی به خانواده های مراکز درمانی است، اظهار داشت: ابتدا باید خانواده بهداشت و درمان را در حوزه قرآنی سروسامان داد بعد سراغ کسانی برویم که با ما اهلیت ندارند.

 

دبیر جمعیت قرآنی استان تهران با بیان اینکه ایجاد نظام عرضه و تقاضا در برنامه های قرآنی به کیفیت این گونه برنامه ها می افزاید، تصریح کرد: این در حالی است که هزینه قرآنی مردم ایران در سبد خانواده در طول سال 175 تومان می باشد.

 

وی با اشاره به پیشنهاداتی جهت ارتقای سطح کیفی برگزاری این همایش ها در مراکز درمانی اظهار داشت: هم افزایی بین مراکز درمانی جهت کیفیت برگزاری مسابقات و دوری از موازی کاری در این زمینه مهمترین هدف این مسابقات می باشد.

 

پورمعین گفت: بهتر است کسانی که برگزیده سال های گذشته این مسابقات شده اند در بخشی ویژه به عنوان برترین ها شرکت کنند تا فضا برای حضور افراد جدید وجود داشته باشد.

 

دبیر جمعیت قرآنی استان تهران با بیان اینکه بهتر است دایره شرکت در این مسابقات را وسیع کنیم، گفت: تنوع در رشته های مسابقه در فراگیر شدن مسابقه موثر می باشد به این معنی که جامعه پزشکی و پرستاری مسابقات خاص خود را در زمینه آیات مربوط به طب اسلامی داشته باشند. همچنین شعر قرآنی، مسابقات عکس متناسب با آیات قرانی نیز می تواند از بخش های مسابقه باشد.

 

وی با بیان اینکه بهتر است جشنواره فرهنگی هنری ادبی علمی قرآنی نیز برگزار شود، خاطرنشان کرد: سطح بندی بین شرکت کننده ها به ارتقای کیفیت این گونه از مسابقات می انجامد.

 

پورمعین ادامه داد: پیشنهاد می کنم برگزیدگان این مسابقه در فضای مجازی یا گروه های منسجم فعالیت خود را ادامه دهند.

 

دبیر جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به پیشنهاداتی در خصوص همایش راهکارهای علمی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز گفت: جهت ارتقای کیفیت این گونه همایش ها لازم است آگاهی بخشی در این حوزه صورت گیرد و در مورد قوانین عفاف و حجاب آگاهی بخشی و روشنگری با زبان هنر و غیرمستقیم شود.

 

وی پیشنهاد داد: نام این همایش را همایش "عفاف و حجاب حس خوب زندگی" بگذاریم چرا که رعایت حجاب و عفاف در جامعه زندگی بخش و آرامش بخش خانواده هاست./836/د102/ل

ارسال نظرات