۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۳۸۹۴۶
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان تأکید کرد؛

اهتمام مرکز خدمات حوزه علمیه به خانواده های طلاب

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان گفت: جمعیت طلاب استان خوزستان در میان دیگر استان های کشور در رتبه پنجم قرار دارد.
حجت الاسلام رضا کلاه کج ، مدير مرکز خدمات حوزه‎هاي علميه خوزستان

حجت الاسلام رضا کلاه کج، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در دو نمایندگی دزفول و آبادان در شمال و جنوب استان خوزستان فعالیت های زیادی صورت گرفت، ابراز داشت: فعالیت های متعدد مرکز خدمات طلاب استان در حوزه های مختلف همچون سلامت، امور بیمه ها، پذیرش و ساماندهی امور طلاب صورت گرفته است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان، با بیان این که جمعیت طلاب استان خوزستان در میان دیگر استان های کشور،در رتبه پنجم قرار دارد افزود: در این استان 12 هزار طلبه اعم از خواهران و برادران در مرکز خدمات پرونده پذیرشی دارند.

 

وی در ادامه به حوزه سلامت و امور بیمه های طلاب و تحت پوشش قرار دادن بخش عمده آن ها اشاره کرده و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 3700 طلبه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و برای اشخاصی که تحت پوشش قرار نگرفتند، با مشارکت بیمه سلامت ایرانیان، دارای بیمه شدند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه 14 هزار نفر از طلاب خوزستان زیر نظر بیمه تکمیلی قرار دارند، تأکید کرد: این استان در سال گذشته 10%  خسارت بیمه تکمیلی طلاب را جبران کرده است که این رقم قابل قبول نبوده و نشان دهنده این است که استان خوزستان جزء بیمارترین استان ها در حوزه سلامت طلاب است.

 

حجت الاسلام کلاه کج، شناسنامه سلامت را شرط ورود طلاب جدید دانسته و افزود: در سال گذشته با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور بیش از 530 نفر از طلاب جدید الورود به صورت متمرکز در قم، تحت پوشش آزمایشات مختلف و معاینات درمانی قرار گرفتند که به جز 15 نفر، دیگر طلاب توانستند جواز ورود به حوزه را کسب کنند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان اظهار داشت: مرکز خدمات طلاب خوزستان با تمام بیمارستان های خصوصی طرف قرارداد است که خدمات زیادی در حوزه جراحی، دندانپزشکی، زایمان و بیماری های صعب العلاج همچون سرطان و ام اس و دیگر بیماری ها صورت گرفته است.

 

وی ابراز داشت: در کشور شش منطقه برای مرکز خدمات تعیین شده که استان خوزستان دبیر منطقه جنوب کشور است که از افتخارات و امتیازات استان برای جلب امکانات بیشتر برای طلاب خواهد بود.

 

این مقام مسؤول استقبال خانواده طلاب به نسبت جمعیت آن ها در حوزه ورزش را ضعیف دانست و در ارتباط با دیگر فعالیت های مرکز خدمات گفت: با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای توانستیم خانواده های طلاب را در دوره های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای مشارکت دهیم که متأسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب طلاب از این برنامه ها، رشد خوبی در این زمینه نداشتیم.

 

حجت الاسلام کلاه کج گفت: در سال گذشته اردو های درون استان و برون استان برای خانواده های طلاب برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی توانست برگه امیدی را برای مرکز خدمات استان ورق بزند که امیدواریم در آینده تعداد شرکت کننده در اردوها افزایش یابد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به اعزام رایگان بیش از 600 خانواده معمرین و مستمری بگیران، به مشهد مقدس که تا کنون نتوانستند به این سفر زیارتی مشرف شوند، اذعان داشت: اعزام کاملا رایگان خانواده هایی که در 10 سال اخیر موفق به سفر زیارتی مشهد مقدس را نداشتند از برنامه های آینده مرکز خدمات خواهد بود.

 

وی تجلیل از زوج های جوان را از مهمترین و مؤثرترین فعالیت های مرکز خدمات استان خوزستان دانست و ضمن بیان اینکه 400 زوج جوان در همایش های مزدوجین مورد تجلیل قرار دادند، گفت: به زوج های جوان هدیه 1 میلیون تومانی از دفتر رهبر معظم انقلاب اعطا شد و بسته فرهنگی تعلق گرفت.

 

حجت الاسلام کلاه کج با اشاره به اهتمام ویژه مرکز خدمات به خانواده طلاب، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 300 نفر از فرزندان و همسران طلاب، طی مراسمی با عنوان تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز طلاب، مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

این مقام مسؤول اظهار داشت: در سال اخیر با اعطای وام ها به طلابی که نیازمند کمک مالی هستند توانستیم جمعی زیاد از طلاب را تحت پوشش فعالیت های مرکز خدمات قرار دهیم.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان عدم اطلاع رسانی مناسب به طلاب را از ضعف های مرکز خدمات دانست و ابراز داشت: از دیگر فعالیت های بزرگ مرکز خدمات اجرای پرژه 220 واحد مسکن طلاب در منطقه پردیس اهواز است که در نخستین بار با تولیت و مدیریت مرکز خدمات طی گذشت مراحل اداری، آیین کلنگ زنی آن در شهریور ماه امسال زده خواهد شد.

 

حجت الاسلام کلاه کج در آخر گفت: پروژه مسکن طلاب در دزفول، آبادان و 14 شهرستان دیگر استان خوزستان مورد بررسی و اجرا خواهد بود./9466/302/ب3

 

ارسال نظرات