۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۳۹۱۰۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

قرآن کریم شفاعت کننده در روز قیامت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان قرآن کریم را شفاعت‌گری که شفاعتش پذیرفتنی و سخنگویی که همه کلمات آن از سوی خداوند تصدیق شده است، معرفی کرد.
حجت ااسلام بلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز، در مراسم تقدیر از قاریان و تالیان قرآنی برنامه زمزمه های آسمان(جمع خوانی 30 جزء، 30 شهر) که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، گفت: برگزاری این جلسه ها بهانه ‌ای برای بازگشت و استشمام مجدد عطر ماه مبارک رمضان و بهره مندی از نور قرآن کریم است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه امام علی(ع) در خطبه ۱۷۶ نهج‌البلاغه درباره فضیلت قرآن کریم، موعظه و نهی از بدعت گذاری در دین سخن گفتند، افزود: آن حضرت در این خطبه قرآن کریم را شفاعت‌گری که شفاعتش پذیرفتنی و سخنگویی که همه کلمات آن از سوی خداوند تصدیق شده است، دانست.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان سخن امیرمؤمنان(ع) درباره شفاعت قرآن کریم در قیامت خاطرنشان کرد: قرآن کریم هر کس را در قیامت مورد شفاعت قرار دهد، این شفاعت پذیرفتنی است همچنانکه در صورت سخن گفتن درباره خطاها و اشتباهات انسان ها، از سوی خداوند مورد تصدیق قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام بلک اظهارداشت: در روز قیامت ندای «ای مردم بدانید که هر انسان مبتلای عمل، تلاش و کوشش خود است و هر شخصی در حوزه کاری و عملکرد دنیوی در آخرت باید پاسخگو باشد جز قاریان و معلمان آموزش دهنده قرآن و معارف آن است» سر داده می شود؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا یادگاری قرآنی از خود به جا بگذاریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سهم بزرگی از تقدیر و تشکر صورت گرفته این جلسه متعلق به صدا و سیمای استان است، ابراز کرد: تکلیفی بر شبکه استانی برای نشان دادن حضور قرآنی مردم را در طول ماه رمضان نبود؛ اما این اقدام نشان دهنده انگیزه قرآنی این مجموعه و کارکنان آن است؛ همچنانکه در صورت نبود شبکه استانی صدای قاریان هرگز به گوش مخاطبان نمی رسید.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان با اشاره به اینکه اجر این فعالیت ها در نزد خداوند محفوظ است، گفت: از همه افراد مرتبط با این فعالیت ها تشکر و قدردانی می کنم؛ همچنین از شورای قرآن کشور در تسهیل این مسیر کمال قدردانی را دارم و امیدواریم این حرکت در سال های آینده کامل شود و ما نیز به نوبه خود تلاش خواهیم کرد تا قاریان بیشتری را برای اجرای این طرح به شورا معرفی کنیم./9456/202/ب3

ارسال نظرات