۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۳۹۶۰۸
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اخلاق و ولایتمداری مهم ترین عامل ماندگاری پهلوانان در اذهان مردم است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر الگوبرداری ورزشکاران از امام علی(ع)، گفت: اخلاق، تواضع، ادب، مردمی بودن و ولایتمداری از خصوصیاتی است که سبب ماندگاری پهلوانان در اذهان مردم می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با جامعه ورزشی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار جمعی از پهلوانان، قهرمانان و ورزشکاران پیشکسوت خراسان شمالی که به مناسبت هفته پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار شد، با تأکید بر اینکه ورزشکاران باید امام علی(ع) را الگوی اخلاقی و ورزشی خود قرار دهند، افزود: باید ورزشکاران ما در زندگی و ورزش علی‌باور و علی‌یاور باشند.

 

وی با بیان اینکه امروز «عمر بن عبدود»‌های زیادی به اشکال مختلف به میدان جنگ اسلام و مسلمانان آمده‌اند، اضافه کرد: ورزشکاران و پهلوانان ما در این میدان با الگوبرداری از امام علی(ع) می‌توانند دشمنان خود را شکست دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امروز دشمنان پشت مرزهای ایران و نظام اسلامی ایستاده و منتظر کوچک‌ترین فرصت هستند، خاطرنشان کرد: باید همه ما برای مقابله با هجمه همه‌جانبه دشمنان آمادگی همیشگی داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر الگوبرداری ورزشکاران از امام علی(ع)، ادامه داد: ورزشکاران و قهرمانان و تمامی کسانی که به‌ نوعی در ورزش نظام اسلامی فعالیت می‌کنند، امام علی(ع) را شناخته و از او مدد می‌گیرند اما باید این شناخت در زندگی فردی و اجتماعی ورزشکاران هم پیاده شود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه غلبه بر هوای نفس از مهم‌ترین ملزومات رفتاری و اخلاقی یک ورزشکار است، تصریح کرد: ورزشکاران به هر مقام و جایگاهی که رسیدند نباید ارزش‌های انسانی و اخلاقی را فراموش کنند؛ زیرا ورزشکار بدون اخلاق، ارزش چندانی ندارد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید جسم انسان در راستای بندگی پروردگار به کار گرفته شود، اضافه کرد: ورزشکاران همان‌طور که به تقویت جسم خود می‌پردازند باید برای ارتقای بعد معنوی و تربیت اعتقادی و عبادی خود نیز بکوشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: پرداختن توأمان به تقویت جسمانی و ارتقای بعد معنوی در ورزشکاران سبب می‌شود تا آن‌ها افزون بر قهرمانی، به منش و روحیه پهلوانی نیز دست یابند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: اخلاق، تواضع، ادب، مردمی بودن و ولایتمداری از خصوصیاتی است که سبب ماندگاری پهلوانان در اذهان مردم می‌شود.

 

امین رشید‌لمیر، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه‌های ورزشی و تربیتی در استان، گفت: یکی از اولویت‌ها و رویکردهای اصلی این نهاد الگوبرداری ورزشکاران از امام علی(ع) است.

 

گفتنی است، به مناسبت هفدهم شوال، سالروز نبرد حضرت علی(ع) با عمر بن عبدود در جنگ خندق، امسال هفته نخست مردادماه به عنوان هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای نام‌گذاری شده است.

 

استان 935 هزار نفری خراسان شمالی با 43 هیأت ورزشی، بیش از 23 هزار ورزشکار بیمه‌شده دارد، این در حالی است که سرانه فضای ورزشی در این استان کمتر از 34 سانتی‌متر مربع است./9314/202/ب2

ارسال نظرات