۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۳۹۶۱۵
آیت‌الله شاهچراغی:

نقش ائمه جمعه در تبلیغ احکام و ارزش های دین حیاتی است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به الگوپذیری بسیاری از افراد جامعه از ائمه جمعه و تأثیر آنان بر رشد کیفی بینش و دانش مردم در باب دین، گفت: نقش ائمه جمعه در تبلیغ احکام و ارزش های دین بسیار حیاتی است.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی پیش از صبح امروز در پنجمین جلسه شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید قشر جوان را به فرایض دینی، علم و اخلاق آشنا کنند، اظهار داشت: به تعبیر رهبری جوان گرایی را در جامعه امروز باید نهادینه کرد و صفوف نماز جمعه متشکل از حضور پرشور جوانان مومن و انقلابی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید به عنوان الگویی برای نسل جوان معرفی شوند، گفت: در تقویت صفوف نماز جمعه به حضور جوانان بیش از پیش توجه شود.

 

وی افزود: امروز پایگاه های نماز جمعه نقش بسیار سازنده و مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند چرا که نماز جمعه نماد وحدت و همدلی در بین مسلمانان شناخته شده است و مسؤولان برای برپایی خیمه های نماز در تبیین این امر ساعی بیش از پیش کوشا و ساعی باشند.

 

امام جمعه شهر سمنان همچنین با اشاره به پنجم مرداد مصادف با سالروز برپایی نخستین اقامه نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی به اقامت آیت الله طالقانی، گفت: ما باید این روز گرامی و آن را ارج نهیم.

 

آیت الله شاهچراغی به نقش وحدت آفرین ائمه جمعه در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: ائمه جمعه با توجه به تریبونی که در اختیار دارند می توانند در آگاهی بخشی به عموم مردم نقش کلیدی را ایفا کنند مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و لزوم توجه مردم به بهداشت فردی و رعایت حریم شهروندی را گوشزد کنند.

 

وی افزود: نقش امامان جمعه در تبلیغ دین بسیار حیاتی است چرا که مردم با الگوپذیری از رفتار ایشان رهرو آنان خواهند بود که این امر می تواند در تقویت باورهای نسل جوان و بالابردن سطح کیفی بینش و دانش مردم در امر دین گامی به جلو بردارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه تصریح کرد: مسؤولان باید با برپایی نماز اول وقت در ادارات خود در زمینه وحدت و همدلی ساعی باشند و حضور نیافتن آنها در این مجالس سبب می شود که از مبانی دین فاصله گرفته و نتوانند خدمت گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند./101/977/ب1

ارسال نظرات