۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۴۰۶۶۱
استاد حوزه علمیه عنبرآباد:

بی تقوایی از دلایل به وجود آمدن فساد در جامعه است

استاد حوزه علمیه عنبرآباد با بیان اینکه یکی از دلایل به وجود آمدن فساد در جامعه عدم تقوای الهی است، گفت: هنگامی که ترس از خداوند در وجود شخصی نباشد حق دیگران را مال خویش فرض می کند و دست به چپاول بیت المال می زند.
فیش حقوقی نجومی

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: انتشار فیش های حقوقی چند 10 میلیونی برخی از مدیران دولتی در فضاهای مجازی جای تأمل دارد چرا که طبق قانون خدمات کشوری، در دولت هیچ فردی نمی‌تواند بیشتر از هفت برابر حداقل حقوق پایه یک کارمند عادی حقوق دریافت کند، بنابراین پرداخت چنین حقوق هایی در هر شرکت دولتی خلاف قانون است.

 

وی بیان کرد: از آنجایی که مهم ترین سرمایه و پشتوانه عظیم کشور ما، اعتماد مردم به مسؤولان شان است اگر این اعتماد خدشه دارد شود جبران آن، مشکل خواهد بود، بنابراین دستگاه های مسؤول با برخورد جدی با متخلفان باید جلوی عده ای قلیل که خواسته یا ناخواسته می خواهند اعتماد مردم نسبت به انقلاب را سلب کنند، جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا عنوان کرد: هرچند وجود فساد در همه دنیا به عنوان یک عمل قبیح و مذموم محسوب می شود اما دین مبین اسلام از آن به عنوان یک خیانت بزرگ یاد کرده است که جا دارد خیانت کار به اموال عمومی کشور از طریق قانون مجازات شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد تصریح کرد: یکی از دلایل  به وجود آمدن فساد در جامعه عدم تقوای الهی است، یعنی هنگامی که ترس از خداوند در وجود شخصی نباشد حق دیگران را مال خویش فرض می کند و دست به چپاول بیت المال می زند، بنابراین مسؤولان بالادست می بایست مدیران ناکارآمد و مفسد را از مسؤولیت کنار گذاشته و افراد پاکدست را منصوب کنند.

 

وی ابراز کرد: عدم شایسته‌ سالاری در عزل و نصب ها، در رأس کار قرار گرفتن برخی از مدیران که در رشته‌های نامرتبط با کار خود تحصیل کرده اند، از جمله  دلایل ناکارآمدی مدیران و نهایتا باز شدن راه  فساد برای آنان تلقی می شود.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه با عنایت به اینکه بیشتر مردم شرایط اقتصادی مطلوبی برای زندگی ندارند، افزود: اینگونه حقوق های بالا هر چند برای افراد قلیلی باشد هیچ توجیهی نداشته و بهترین راهکار برای رفع ذهنیت های ایجاد شده در جامعه، شفافیت درباره وضعیت مالی همه مدیران دولتی است که با توجه به قانون باید به این مسأله رسیدگی شود.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا خاطرنشان کرد: مردم از مسؤولان خود پاکدستی و خدمت صادقانه را انتظار دارند که این یک سرمایه برای انقلاب اسلامی محسوب می شود و اگر همه مسؤولان ما همچون رهبر معظم انقلاب به ساده زیستی و قناعت روی آورند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد در پایان یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی کشور اعم از دیوان محاسبات مجلس و قوه قضائیه نقش مهمی را در جلوگیری از ایجاد فساد ایفا می کنند، بنابراین غفلت از این امر مهم ممکن است برای کشور لطمات جبران ناپذیری را ایجاد کند که در پیش خداوند متعال مبغوض خواهد بود، بنابراین فرمایش رهبر معظم انقلاب مردم انتظار رسیدگی قانونی و ارائه گزارش را دارند.

 

گفتنی است، این روز ها حقوق های نجومی بحث روز رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده است، رهبر انقلاب اسلامی در همین باره به موضوع اخیر حقوق های کلان اشاره و تأکید کردند «موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاه ها، انسان های پاک‌ دست هستند اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود»./302/9709/ب1

ارسال نظرات