۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۴۱۰۲۴
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان:

هجرت نکردن طلاب از قم، ریشه در تصورات نادرست دارد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هجرت نکردن طلاب از قم ریشه در تصورات و تلقی‌های نادرست دارد؛ ماندن در قم لزوماً به معنای طی کردن مدارج علمی بالا و سرمنشأ خیر و برکات بودن نیست.
اصغری حسامیه

حجت‌الاسلام علیرضا اصغری‌حسامیه، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: متأسفانه نوعی تلقی اشتباه از «در شهر قم بودن» هم برای طلاب و هم برای برخی از آحاد جامعه وجود دارد که گمان می‌کنند هر کس در قم باشد، حتماً در آینده یک آیت‌الله و مرجع تقلید خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: ما عده بسیاری از افراد را داشته‌ایم که سال‌های سال در قم بودند، اما فایده‌ای نرساندند و از سوی دیگر، روحانیان بسیاری نیز بودند که به سایر شهرستان‌ها هجرت کردند و منشأ خیر و برکات در آن بلاد شدند.

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: مشکل دیگری که بر سر راه هجرت طلاب وجود دارد، این است که متأسفانه در بعضی شهرها، برخی افراد که سال‌ها متولی امور فرهنگی بوده‌اند، ورود یک طلبه را مانعی برای ادامه کار خود می‌داند، حال آنکه این تصور از اساس اشتباه است، زیرا طلبه می‌تواند بازوی آن‌ها باشد.

 

وی بیان کرد: یکی از تصورات غلطی که برخی از آحاد جامعه دارند، این است که می‌گویند طلاب به دلیل آنکه برای آنان صرفه مالی نمی‌کند، از قم هجرت نمی‌کنند، در حالیکه این تصور کاملاً اشتباه و در حقیقت توهین به طلاب و علما است.

 

حجت‌الاسلام اصغری‌حسامیه با بیان اینکه شهرها و مساجد نیاز به حضور علما دارند، تصریح کرد: مسجد بدون روحانی، همانند یک خودروی آخرین مدل است که راننده نداشته باشد، بنابراین نمی‌تواند نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سفرهای تبلیغی علمای برجسته به شهرستان‌ها می‌تواند منشأ خیر فراوان باشد، عنوان کرد: حضور علمای برجسته در شهرستان‌ها موجب می‌شود تا مردم از نزدیک، پای فرمایشات آنان بنشینند و استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: متأسفانه برخی افراد این موضوع را بهانه کرده و از استماع منابر دوری می‌کنند؛ می‌گویند حتماً باید یک عالم برجسته باشد تا پای منبر برویم، در حالیکه این عمل نوعی غرور است.

 

حجت‌الاسلام اصغری حسامیه در پایان اظهار کرد: وقتی یک مرجع تقلید در قم برای صدها طلبه سرفصل‌های مهم دینی و اولویت‌های جهان اسلام را تبیین می‌کند، این صدها طلبه می‌توانند به صدها نقطه کشور رفته و مفسر و مروّج فکری ایشان باشند./302/831/ب1

ارسال نظرات