۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۴۱۱۰۰
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

عمل به قرآن و دستورات معصومین مانع ایجاد فساد در جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: اگر در زندگی فردی و اجتماعی و مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، طبق بیان قرآن و دستورات معصومین (ع) عمل کنیم، مفسده‌ای در جامعه وجود نخواهد داشت.
حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه شهرستان اشتهارد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: براساس روایتی از امیرالمؤمنین (ع)، وقتی محیط اجتماعی ناسازگار و ناپاک شد، بازار فضیلت‌ها کم‌رنگ و کم رونق خواهد شد و بدی‌ها و پستی‌ها رواج خواهند یافت.

وی ادامه داد: اگر محیط اجتماعی خراب باشد، حیاط اجتماعی انسان از دست خواهد رفت و مسیر رشد انسان به‌سوی کمالات تخریب خواهد شد؛ بنابراین تمام تلاش هادیان و مربیان، برای اصلاح همین محیط اجتماعی است و احکام و دستورات الهی مهمی مانند امربه‌معروف و نهی از منکر نیز، همه در همین راستا صادر شده‌اند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر، جزو واجباتی است که هم جهات اجتماعی دارد و هم جهات فردی، تصریح کرد: این فریضه‌ الهی، هم فکر و عقیده را حفظ و هم اخلاق را نگهداری می‌کند و امنیت اجتماعی به‌بار خواهد آورد و در سایه آن سرزمین‌ها ظاهراً و باطناً آباد می‌شوند.

وی یکی دیگر از عوامل حفظ جامعه و تحقق امنیت اجتماعی را احیاء امر معصومین (ع) دانسته و گفت: دستورات اهل‌بیت (ع) باید در جامعه توسعه پیدا کند؛ اگر در زندگی فردی و اجتماعی و مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، طبق بیان قرآن و دستورات معصومین (ع) عمل کنیم، مفسده‌ای در جامعه وجود نخواهد داشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه استان البرز، ایجاد حالت تنفر در افراد نسبت به بدی‌ها و کژی‌ها را یکی دیگر از عوامل تقویت سلامت محیط اجتماعی دانست و تأکید کرد: باید این حساسیت در جامعه به وجود بیاید و این‌طور نباشد که افراد بدی را ببینند و از کنار آن بگذرند؛ بلکه بی‌حیایی و بی‌غیرتی و مسائلی از این‌ دست و حتی خلاف‌های غیرقانونی و موارد مرتبط، در جامعه منفور باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز عنوان کرد: سد محکمی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را رصد کند، جلوی آن‌ها را بگیرد، برایشان برنامه داشته باشد و مردم را به صلاح و اصلاح هدایت کند، سنگر نماز جمعه و شخص امام‌جمعه است؛ البته این امر در صورتی محقق می‌شود که امام‌جمعه به‌درستی به وظایف خود عمل کند و مردم نیز حمایت لازم را از او داشته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: امام‌جمعه، واسط بین مردم و حاکمیت است، حرف مردم را به حاکمیت می‌رساند و تبیین‌کننده نظرات رهبر برای جامعه است؛ منتقد به کژی‌ها و خلاف‌ها است و باید با استحکام در این سنگر بایستد.

در این مراسم از فعالیت‌ها و اقدامات حجت‌الاسلام‌والمسلمین واثق به‌عنوان امام‌جمعه سابق اشتهارد تقدیر شد و حجت‌الاسلام خالق پرست به امامت جمعه این شهرستان منصوب شد./922/101/ب3

ارسال نظرات