۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۴۲۰۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

موضوع حجاب در سایه بی توجهی مسؤولان به بحران فرهنگی تبدیل شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اين که جايگاه امروز حجاب بين بانوان برخواسته از اعتقادات و انتخاب آنها است، گفت: متأسفانه مسأله عفاف و حجاب در سایه بی توجهی مسؤولان امروز به یک معضل بزرگ اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) در ساری برگزار شد با اشاره به برخی ویژگی های حضرت معصومه(س)، افزود: کریمه اهل بیت(س) الگوی بی نظیر برای دختران جامعه اسلامی است و الگوگیری از شخصیت والایی چون ایشان برای دختران جامعه اسلامی، زیبنده و مایه مباهات است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران تصریح کرد: بانوان جامعه ما در حال حاضر می‌توانند با الگو قراردادن این بانوی بزرگوار در تعاملات اجتماعی با رعایت حدود شرعی و عفاف در جامعه حضور پیدا کنند و به فعالیت بپردازند، زیرا حضرت معصومه(س) با رعایت عفاف و عصمت در جامعه حضور داشتند و به فعالیت و سفر می‌پرداختند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به برخی از آثار برکات حضرت معصومه(س) در شهر قم پرداخت و بیان داشت: در روایاتی از شهر قم به عنوان خانه اهل بیت(ع) یاد شده و این فرصت و برکت را حضرت معصومه(س) برای این شهر ایجاد کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه مازندران در ادامه شهر قم را بواسطه حضور مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مرکز و پایتخت علمی و فقهی در جهان اسلام دانست و تأکید کرد: همه ابعاد علمی و شخصیتی حضرت معصومه(س) را باید مورد بررسی قرار داد و از آن شخصیت به بهترین شکل ممکن در جامعه اسلامی بهره برد.

 

این محقق و پژوهشگر حوزه دین حضرت معصومه(س) را به عنوان الگوی علم و عفاف یاد کرد و خاطرنشان کرد: همه فضائل این بانوی اسلام نشان از شأن و عظمت و فضیلت این بانوی مکرم اسلام است، بی‌شک فضایل و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ است که او را دارای چنین مقام و منزلتی کرده است.

 

وی حضرت فاطمه معصومه(س) را بهترین الگوی اخلاقی برای دختران جوان معرفی کرد و گفت: این بانوی نمونه اسلام الگوی پاکی و طهارت نفس بودند و با توجه به پایین بودن سن ایشان از فضیلت های والایی برخوردار بودند.

 

حجت الاسلام شکریان با توجه به جايگاه حساس دختران در جامعه، اظهار داشت: دختران امروز، مادران آينده هستند و تربيت آينده سازان اين مملکت در دست همين دختران قرار خواهد گرفت به همین دلیل هر چه بيشتر در کسب تقوي، تهذيب و تربيت ديني تلاش کنند در تربيت آينده سازان موفق تر خواهند بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: حرم حضرت معصومه(س) ملجأ زائران، مسلمانان، مؤمنان و محل اجابت دعوات بوده و قلوب صدها ميليون شيعه به آنجا گره خورده است که سالانه ميليون ها عاشق اهل بيت(ع) به زيارت آن حضرت مي شتابند.

 

وی با بیان این که قم سرمايه انقلاب اسلامي و پايگاه بزرگ انديشه ديني و مرکز نشر علوم علوي و مهدوي است، خاطرنشان کرد: به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم امروز شاهد گسترش روز افزون این شهر از لحاظ دینی و معنوی هستیم.

 

حجت الاسلام شکریان گفت: حضرت معصومه(س) اسوه كامل اخلاق و اخلاص است و بهره گيري زنان و دختران از خصوصيات اخلاقي اين بانوي بزرگ موجب رشد و تعالي آنها مي شود.

 

وی با اشاره به این که حضرت معصومه(س) پاسدار ولايت در خاندان عصمت و طهارت است و از بانوان فاضله اهل بيت(ع) است که زندگي دشواري را سپري کردند، گفت: نقش موثر حضرت فاطمه معصومه(س) در ولايتمداري وتثبيت امامت در دوراني که مسير ولايت دستخوش دسيسه هاي دشمنان براي منحرف کردن مسلمانان بود، از لابه لاي کتاب هاي تاريخي و روايت هاي رسيده، به روشني نمايان است.

 

حجت الاسلام شکریان هدف اصلي حضرت معصومه(س) از ‏حركت به سمت خراسان را ديدار امام زمان عصر دانست و اظهار داشت:اين بانوي بزرگوار با حركت ‏ظاهري خود از مدينه به خراسان اين پيغام را به انسان ها داد كه براي ديدن امام زمان بايد ‏خود حركت كنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت معصومه(س) در علم و تقوا و پاسخ به پرسش‌هاي مراجعان به مقامي رسيد که مدال افتخار فداها ابوه از پدر خود دريافت داشت، گفت: آن بانوی نمونه اسلام علاوه بر شرافت خانوادگي و ذاتي، در عرصه هاي ايمان و عمل نيز ممتاز بود و از چنان معنويت وصف ناپذيري بهره داشت و جان پاکش چنان به دانش، بينش، ايمان و اخلاص آراسته بود که مقام معنوي ايشان، چه در زمان حيات و چه پس از آن، در ميان اهل بيت شناخته شده بود.

 

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل پویش مردمی «چهله کلیمیه» جهت تعجیل در امر فرج و سلامتی امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری در همه شهرهای مازندران برگزار خبر داد و خاطرنشان کرد: به واسطه این ایام چهل روز برگزاری زیارت عاشورا، نذر صدقه و ذکر بیشمار صلوات از مهم ترین برنامه های این پویش مردمی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود مسأله عفاف و حجاب را عامل حفظ کرامت و جایگاه بانوان در جامعه اسلامی دانست و گفت: حجاب در چهارچوب مباني اعتقادي ديني و معيارهاي معارفي که بر اساس دستورات اسلام است براي يک زن مسلمان واجب شده است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اين که زنان مسلمان بر اساس مباني اعتقادي ملزم به رعايت حجاب هستند، افزود: فطرت انسان‌ها با برهنگي سازگار نيست و اديان الهي و توحيدي هم بر اين نگاه فطري تأکيد داشته و اصل پوشش در تمام اديان پذيرفته شده‌است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که اسلام دين اکمل و آخرين آئين آسماني است، اضافه کرد: اسلام در تمام عرصه‌ها و زمينه‌ها کامل‌ترين نظر و برنامه را داشته و همچنين کامل‌ترين نگاه را در حجاب عرضه کرده‌است.

 

وی با اشاره به اين که جايگاه امروز حجاب بين بانوان برخواسته از اعتقادات و انتخاب آنها است، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسأله عفاف و حجاب در سایه بی توجهی مسؤولان امروز به یک معضل بزرگ اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اين که برنامه هاي انديشيده شده در زمينه حجاب و عفاف بايد علمی، هدفمند و اثرگذار باشد، گفت:  متأسفانه برنامه هایی که امروز شاهد اجرای آن از سوی برخی نهادها هستیم علاوه بر این اثربخشی کمی دارد، متأسفانه از یک وحدت رویه و انسجام مناسبی نیز برخوردار نیست./950/202/ب2

ارسال نظرات