۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۴۴۴۱۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

قرآن مهم‌ترین منبع رفع مبهمات دینی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کلام، رفتار و منش رسول اکرم(ص) همه و همه تفسیر قرآن می‌شود و هر کجا در آیات قرآن ابهامی وجود دارد، می‌توان با مراجعه به کلام و عمل آن حضرت، تفسیر آیات قرآن را دریافت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در آئین افتتاح خانه موزه آیت‌الله ابوترابی با اشاره به اینکه هر کس هر چقدر به قرآن نزدیکتر ‌شود، تفسیر عملی قرآن می‌شود، گفت: امام علی (ع) به خاطر انس کامل با قرآن، تفسیر عملی قرآن کریم شد و این مهم نشان می‌دهد در میان انسانها هر کسی به هر میزانی که با قرآن هماهنگی و انس پیدا کند، به همان میزان می‌تواند دست دیگران را در فهم حقایق قرآنی بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: سلمان به خاطر قرار گرفتن در این مسیر و هماهنگی عملی با آیات قرآن و دستورات دین به جایگاهی رسید که پیامبر اکرم (ص) درباره ایشان فرموده‌اند که سلمان از ما اهل بیت است.

کلام، رفتار و منش رسول اکرم (ص) همه و همه تفسیر قرآن می‌شود

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت اخلاق نیکو و بیان ابعاد شخصیتی و اخلاقی رسول اکرم (ص)، بیان کرد: کلام، رفتار و منش رسول اکرم (ص) همه و همه تفسیر قرآن می‌شود و هر کجا در آیات قرآن ابهامی وجود دارد، می‌توان با مراجعه به کلام و عمل آن حضرت، تفسیر آیات قرآن را دریافت.

تفسیر قرآن کریم مهم‌ترین منبع رجوع به مبهمات دینی است

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: آیت‌الله ابوترابی از جمله کسانی نبودند که تنها در دوران زندگی به ما چیزهایی بیاموزند بلکه معلمی آنها ماندگاری دارد و هر زمان پای صحبتهای ایشان می‌نشینیم می‌بینیم که بر روی ما اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اشاره کرد: اینکه برخی از انسانها توانسته‌اند مصیبتها، مشقات و سختیها را به شیرینی و اعتلای معانی انسانی تبدیل کنند، به خاطر این است که خداوند آنها را تنها نمی‌گذارد و فرشتگان بر جان، روح و حقیقت وجودی آنها نزول می‌کنند و به آنها می‌گویند که نترسید، غمگین مباشید و بدانید که بهشت انتظار شما را می‌کشد.

وی در پایان گفت: دلهای ما به این آدمها احساس نیاز فراوانی دارد و آن کسانی که ایمان دارند و کارهای شایسته انجام می‌دهند، خداوند محبت و دوستی آنها را در دل آحاد انسانها قرار می‌دهد و دشمنیها در مقابل آنها تبدیل به دوستی می‌شود./202/853/ب1

ارسال نظرات