۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۴۴۴۷۵۳
نماینده خبرگان رهبری

در قراردادهاي نفتي منافع ملی لحاظ شود/ مجلس به وظایف نظارتی خود عمل کند

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه در قراردادهاي نفتي ابتدا بايد منافع ملي حفظ شود، گفت: ما نبايد با قراردادها به توان بيگانگان کمک کنيم و از طرفي سبب تضعيف خود شويم.
آيت الله فاضل گلپايگاني

آیت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به اين که نفت و گاز يکي از سرمايه هاي کشور است، گفت: در قراردادهاي نفتي ابتدا بايد منافع ملي حفظ شود.

وي افزود: اگر توسط مسؤولان قراردادي با بيگانگان منعقد شودکه آسيبي به مملکت، توليد، تجارت و فرزندان کشور برسد، نه تنها خدمت به مردم و كشور نيست، بلکه جاهلانه است.

آيت الله فاضل گلپايگاني با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در باره اشتغال و رونق توليد داخلي، اظهار كرد: قراردادها بايد به شکلي باشد که موجب اشتغالزايي و بکارگيري جوانان و افزايش توليد شود.

استاد درس خارج حوزه علميه با بيان اين که ما نبايد با قراردادها به توان بيگانگان کمک کنيم و از طرفي سبب تضعيف خود شويم، ابراز كرد: قرآن کريم مي فرمايد، ما به دست خودمان خانه خودمان را خراب مي کنيم که اين خانه مي تواند خانه اقتصاد، سياست و فرهنگ باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اينکه ما مجاز به تضعيف مملکت در ابعاد مختلف با رعايت نکردن شرايط بين المللي نيستيم، تأكيد كرد: به وزار و به دولت سفارش مي کنم در قراردادهاي بين المللي بر اساس آيات و روايات و منويات رهبري و قانون اساسي عمل کنند تا سرمايه کشور موجب توانمندي ملت و نظام شود.

وي با اظهار اميدواري از برگشت آب رفته به جوي، گفت: مجلس شوراي اسلامي وظيفه نظارت بر دولت، ارگان ها و نظام را به عهده دارد، از اين رو در اين زمينه بايد اقداماتي جدي انجام داده و کاملا اوضاع را رصد کنند.

آيت الله فاضل گلپايگاني گفت: مجلس شوراي اسلامي بايد پيش از وقوع هر امري با در اختيار داشتن کميسيون هاي مختلف، مطالعه و اقدام لازم را انجام دهد تا به اقتدار، استقلال، سياست و اقتصاد ما آسيب وارد نشود./1307/ت302/ج

ارسال نظرات