۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۴۵۲۶۷
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری یادواره سراسری خط سرخ منا در تبریز/ رونمایی از اثر فاخر استاد شهریار

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری یادواره سراسری خط سرخ منا در تبریز خبر داد و گفت: هدف از برگزاری یادواره اعلام اعتراض هنرمندان به نقش آل‌سعود در ایجاد فجایع انسانی در منطقه و مدیریت غلط و بی‌لیاقتی آنان است.
حسن میلانی، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز، اظهار داشت: نظام سیاسی جهان به گونه پیش می رود که تقابل حق و باطل بیش از گذشته نمود پیدا کرده است؛ امروز مرزهای مبارزه با استبداد، استکبار و ظالمان در کیلومترها دورتر ترسیم شده است.

وی با بیان این‌که جریان داعش بیش از 300 رسانه در اختیار دارد که هدفی استحاله فرهنگ، اعتقاد و ارزش های اسلام ناب محمدی(ص) ندارد، خاطرنشان کرد: اصحاب فرهنگ نمی تواند نسبت به این جریان ضداسلامی بی‌تفاوت باشند، حوزه هنری در راستای گفتمان سازی تمدن ایرانی و اسلامی تولیدات و فعالیت های خود را در مسیری قرار داده که بتواند چهره کریه نظام سلطه را به جهانیان نشان دهد.

میلانی افزود: امروز استراتژی نظام سطله، قتل و کشتار گسترده علیه بشریت است در چنین شرایطی هم رسانه‌ها و هم دستگاه های فرهنگی رسالت خطیری بر عهده دارند، نمی توان دیگر به صورت جزیره ای عمل کرد، باید در راستای هدف مشترک حرکت کنیم، رسانه ها نیز نقش بی بدیل در تعیین سرنوشت جامعه بر عهده دارند، رسانه های ارزشی بایستی بیش از گذشته در میدان حاضر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همایش بزرگداشت مقام استاد شهریار خبر داد و اظهار داشت: این همایش به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز، مؤسسه آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز در روز ملی شعر و ادب فارسی و سالروز بزرگداشت استاد شهریار در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

میلانی ادامه داد: در این همایش از آثار ارزشمند و فاخر کنگره بزرگداشت استاد شهریار که سال گذشته با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار شده بود، رونمایی خواهد شد، این آثار شامل 14 جلد با محتوای تصاویر، مکاتبات، زندگی نامه، سیره رفتاری و سبک زندگی است، ضمن این‌که قرآن کتابت شده استاد شهریار نیز زیر چاپ رفته است.

رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری یادواره ادبی شهدای منا در تبریز خبر داد و گفت: حادثه بسیار تلخ منا که باعث جان باختن و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیت‌الله الحرام شد، جهان اسلام و ملت‌های آزاده را داغدار کرد و اندوهی بسیار بزرگ در بین مسلمانان جهان پدید آورد.

میلانی هدف از برگزاری یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» را اعلام اعتراض هنرمندان به نقش آل‌سعود در ایجاد فجایع انسانی در منطقه و مدیریت غلط و بی‌لیاقتی آن عنوان کرد و افزود: یادواره ادبی هنری «خط سرخ منا» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری شهرداری تبریز، سازمان حج و زیارت، صدا و سیمای مرکز استان و بسیج هنرمندان برگزار می شود.

وی با ابراز تأسف و ناراحتی از این فاجعه غمبار و اعلام انزجار از مسبّبان و عاملان این فاجعه که‌‌ همان حکومت صهیونیستی آل سعود است، اضافه کرد: یادواره هنری، ادبی خط سرخ منا در رشته‌های فیلم‌های موبایلی، عکس، تصویر سازی، کاریکاتور، گرافیک، شعر و داستان، برگزار می‌شود.

میلانی با اشاره به این‌که یادواره فوق در دو بخش برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بخش اول ویژه عموم مردم و حجاجی که در مراسم حضور داشتند و بخش دوم ویژه هنرمندان و نویسندگان می‌باشد تا از این طریق اعتراض خویش را به نقش آل سعود در ایجاد فجایع انسانی در منطقه نشان دهند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این یادواره را 15 شهریور ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های گفته شده به نشانی تبریز، خیابان امام خمینی، تقاطع شریعتی، طبقه فوقانی مجموعه فرهنگی سینمایی قدس، حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی و به کد پستی 5133714381 ارسال کنند.

رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پروژه پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز با دو سالن مجزا اکنون با پیشرفت 70 درصدی در حال انجام است، اظهار داشت: سعی داریم تا دهه فجر امسال تکمیل و تجهیز شود، ضمن این‌که ساختمان اداری حوزه هنری از سینما قدس نقل مکان خواهد کرد.

وی احداث مجتمع فرهنگی سینمایی در شهرستان مراغه، انتشار کتاب نهمین دوره جشنواره دست های کوچک دعا، تدوین و چاپ مجموعه داستان های جشنواره طریق و دفاع مقدس، تولید قطعه موسیقی مدافعان حرم، انتشار 5 اثر در حوزه ادبیات پایداری، تدوین کتاب شهدای ارامنه، انتظار کتاب نقش بازار تبریز در انقلاب، مستندسازی حادثه بمباران تبریز، تولید فبلم کوتاه چم را از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان شرقی برشمرد./935/202/ب2
 

ارسال نظرات