۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۴۵۹۰۱
مسؤول روابط عمومی مؤسسه دارالإعلام:

اطلاع رسانی دقیق مانع از جزیره ای عمل کردن مراکز حوزوی می شود

حجت الاسلام موسوی‌نسب فایده اطلاع رسانی را تعامل بهتر مراکز حوزوی با یکدیگر دانست و گفت: اگر مؤسسه های حوزوی از روابط عمومی های قوی برخوردار باشند این کار می تواند مانع جزیره ای عمل کردن مراکز حوزوی شده و آن ها را از فعالیت های مهم باخبر کند.
حجت الاسلام موسوی نسب مسؤول روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه دارالإعلام

حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی‌نسب در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت پیگیری بیشتر و بهتر اخبار حوزه و مراکز علمی حوزوی در رسانه های دینی، اظهار داشت: خیلی خوب می شد اگر مجموعه های حوزوی همیشه در راستای فعالیت های فرهنگی، علمی و پژوهشی خود یک سری نشست های خبری برگزار می کردند و فعالیت های خود را به منصه ظهور می گذاشتند.

مسؤول روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه دارالإعلام فایده اطلاع رسانی را تعامل بهتر مراکز حوزوی با یکدیگر دانست و ابراز داشت: اگر مؤسسه های حوزوی از روابط عمومی های قوی برخوردار باشند این کار می تواند مانع جزیره ای عمل کردن مراکز حوزوی شده و آن ها از فعالیت های مهم باخبر کند.

وی تصریح کرد: امروز در جهان بحث ارتباطات به یک علم تبدیل شده است و زمینه سازی پیشرفت های علمی دیگر به وسیله ارتباطات صورت می گیرد، بنابراین باید مدیران و مسؤولان روابط عمومی مراکز حوزوی تعامل بهتری با مراکز همسوی خود و همچنین با رسانه ها داشته باشند تا زمینه را برای پیشرفت بهتر خود فراهم کنند.

حجت الاسلام موسوی‌نسب دستگاه های خبررسان را بازوهای اصلی حوزه علمیه دانست و تأکید کرد: انتظار ما از مراکز اطلاع رسانی مهمی از جمله خبرگزاری رسا این است که حضور چشم گیرتری در صحنه داشته باشند و با پوشش فعالیت های نهادهای علمی حوزوی بیشتر از گذشته بدرخشند.

دستگاه های خبررسان هر هفته با مراکز حوزوی در ارتباط باشند

مسؤول دبیرخانه کنگره جریانات تکفیری با تصریح بر این که اطلاع رسانی دقیق مسائل پیرامون حوزه در گرو ارتباط مناسب دستگاه های خبری با مدیران روابط عمومی است، خاطرنشان کرد: توقع ما از خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و دستگاه های خبررسان این است که حداقل هفته ای یکی دو بار با مدیران روابط عمومی مؤسسات و مراکز حوزی در تماس باشند و یا سامانه ای در همین راستا شکل بگیرد تا اتفاقاتی که قرار است در طول یک ماه در یک نهاد حوزی برگزار شود اطلاع رسانی شود نه این که یک روز مانده به آن مسأله تازه در رسانه ای بیان شود.

وی ادامه داد: حتما نباید پیرو یک مسأله نشست خبری برگزار شود؛ گاهی خود دستگاه های خبری پیش قدم شوند و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند چراکه انتظار حوزه های علمیه و مراکز حوزوی از دستگاه های خبر رسان تعامل جدی و دقیق با آنها است.

حجت الاسلام موسوی‌نسب با بیان این که نهادهای اطلاع رسانی حوزه علمیه امروز در روش ها و مدل های اجرایی کمی ضعیف عمل کرده اند، یادآور شد: شایسته است مراکز قعال و خبرساز در حوزه علمیه به نمایندگی از این نهاد بزرگ دست به کار شوند و روزانه مهمترین اخبار را از حوزه های علمیه در رسانه های خود منتشر کنند./1330/302/ب2

ارسال نظرات