۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۴۷۳۶۰
مدیر مؤسسه مهدوی مشهد مقدس:

دوران انتظار ظهور زمان مسابقه بزرگ الهی است

مدیر مؤسسه مهدوی مشهد دوران انتظار ظهور را بزرگترین مسابقه خواند و گفت: خداوند از زمان اذان ظهر تا غروب آفتاب شش ساعت زمان داده تا برندگان راه را بشناسد.
حجت الاسلام عبد الکریم حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید عبد الکریم حسینی، مدیر مؤسسه مهدوی مشهد، پیش از ظهر امروز در مسجد عمار مشهد با بیان این که حضرت ولی عصر(عج) مصداق بارزی از عدالت به حساب می آیند، گفت: امام مهدی(عج) عترت قرآن هستند.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) قرآن ناطق هستند اما بشریت آن گونه که باید حضرت ولی عصر(عج) را طلب نمی کنند و تنها لاف محبت اهل بیت(ع) را می زنند؛ در حقیقت مطابق با بیان علامه طباطبایی میزان رفاقت ما با امام زمان(عج) مبین میزان رفاقت ما با قرآن است.

بشریت به امام زمان(عج) توسل علمی پیدا کنند

استاد حوزه و دانشگاه، دوران انتظار ظهور را بزرگترین مسابقه خواند و بیان کرد: آن کسی که در هنگام اذان اول وقت پای نماز می ایستد می تواند از سایرین سبقت بگیرد؛ خداوند متعال از زمان اذان ظهر تا غروب آفتاب شش ساعت زمان داده تا برندگان راه را بشناسد.

حجت الاسلام حسینی سه بُعد قرآن کریم، حضرت ولی عصر(عج) و نماز را یگانه خواند و ابراز کرد: رفاقت با هر یک از این سه بُعد، رفاقت با دیگری به حساب می آید، امروز باید بشریت به امام زمان(عج) توسل علمی پیدا کنند اما متأسفانه ما رفاقتمان با شبکه های اجتماعی بیش از اهل بیت(ع) قوت گرفته و اگر همچنان در خواب غفلت بمانیم به خسران ابدی دچار خواهیم شد.

مراقب باشید فضای مجازی جای قرآن های جیبی را نگیرند

وی با بیان این که هرگز نباید قرآن های جیبی که می توانند در همه جا یادآور خداوند متعال باشند جای خود را به شبکه های اجتماعی دهند، تصریح کرد: قرآن کریم کتابی جامع و چشمه اتصال به لایتناهی است که همه چیز با محوریتی در آن آمده است.

مدیر مؤسسه مهدوی مشهد با بیان این که همه چیز در قرآن با رسالت آن که همان هدایت است آمده، خاطر نشان کرد: بر اساس آیه «وَ نَزَّلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ تِبْياناً لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ» آنچه که بر مطابق با هدایت و رسالت قرآن می باشد درآن موجود است.

حجت الاسلام حسینی جامعیت قرآن را در بُعد ظاهر و بطن خواند و گفت: عده ای تلاش دارند تا آیاتی را که معانی باطنیشان معرف امام زمان(عج) است بر اساس ظاهر بفهمند و آنان آیاتی را که ظاهرشان مبین ایشان است از باطنشان درک کنند که هر  دوی این نگاه ها خطاست.

لزوم درک مهدویت از کلام الهی با نگاه تلویحی

وی با بیان این که به راحتی می توان ظاهر و باطن آیات را با وجود مبارک امام زمان(عج) تطبیق داد، بیان کرد: لازمه حضور معصوم در هر زمان درک بطن و عمق قرآن است، در حقیقت بطن قرآن همیشه همراه آن هست اما این را تنها معصومین می دانند.

مدیر مؤسسه مهدوی مشهد با بیان این که مخاطبان قرآن باید به فهم بطن و عمق آن برسند، تصریح کرد: در تفسیر قرآن باید تأکیدمان بر بحث های لغتی و تجزیه و ترکیب باشد چرا که تفسیر در لغت نیز به معنای واضح ساختن، پرده برداشتن و با دقت چیزی را تحلیل کردن است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که باید روش شناخت افراد را از منظر قرآن واکاوی کنیم که آیا تأویلی، تفسیری، کنایه یا اشاره است، خاطرنشان کرد: اگر به این نکته ارزنده بپردازیم بدون شک مستمسک خوب و ارزشمندی برای ما ایجاد می شود.

وی با بیان این که قرآن کریم در شناخت مهدویت دو روش تصریح و تلویح را به کار گرفته است، ابراز کرد: غرب تاکنون حتی یک اشکال نتوانسته به امام زمان(عج) وارد کند و باید با نگاه تلویحی یا همان بیان توصیفی امامت و مهدویت را از عمق بیان قرآن بیرون کشید.

احتمال تحریف؛ مهم ترین علت عدم تصریح به نام ائمه اطهار در قرآن

مدیر مؤسسه مهدوی مشهد مهم ترین علت عدم تصریح به نام حضرت ولی عصر(عج) در قرآن را احتمال تحریف آن خواند و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در بیانی می فرمایند که خداوند ابا دارد کاری را از غیر راه اسباب و مسببات فراهم کنید؛ خداوند متعال قرآن کریم را در برابر تحریف ضمانت کرده اما باید اسباب عدم تحریف را مطابق با عملکرد سیستم طوری طراحی کرد که به سمت تحریف در قرآن نرود.

حجت الاسلام حسینی در پاسخ به سؤالی مبنی بر بیان کلیات و جزییات جهان در قرآن، با بیان این که براساس آیه 44 از سوره نحل در قرآن مجید تنها کلیات مهدویت ذکر شده است، یادآور شد: بیان جزییات به عهده پیامبر گرامی اسلام(ص) و پس از ایشان ائمه اطهار(ع) گذاشته شده است./864/201/ب2

ارسال نظرات