۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۴۴۷۶۷۰
پیام آیت الله صافی گلپایگانی به همایش آموزشی غدیر؛

جای خالی درس ولایت شناسی در حوزه احساس می شود

استاد حوزه علمیه قم پیام حضرت ‌آیت الله صافی برای همایش غدیر را اهمیت دادن به مسأله ولایت و امام شناسی دانست و گفت: وظیفه اصلی روحانیت تبلیغ ولایت است و اگر این را کنار بگذاریم دیگر هیچ چیز نداریم.
آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه در همایش آموزشی غدیر که در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار شد با اشاره به آیه ابلاغ اظهار داشت: درباره غدیر خم علما از روز اول تا به امروز سخن های زیادی گفته اند و خون های زیادی در این رابطه ریخته شده است و علمای ما در این راه شهید شده اند.

وی با بیان این که امروز هم کسانی که در مقابل داعش و وهابی ها شهید می شوند به خاطر دفاع از غدیر خم است، ابراز داشت: اگر آنها این حق را زیر پا نمی گذاشتند امروز این اتفاقات در جهان نمی افتاد.

حجت الاسلام صافی گلپایگانی افزود: کسانی که با ابن تیمیه پیمان بسته بودند و از مریدان و شاگردانش بودند وقتی وارد شهر دمشق شدند حدود 500 هزار نفر شیعه در آن شهر ساکن بودند که اکثر آنها را با نیزه می کشتند و بنای تفرقه را در منطقه گذاشتند.

وی برگزاری همایش غدیر را کمترین چیز در برابر کارهایی که علما و شیعیان گذشته برای حفظ غدیر انجام داده اند دانست و افزود: امسال که اولین روز آغاز سال تحصیلی حوزه با نام حضرت علی(ع) مزین شده است و همایش غدیر برگزار شده است بسیار ارزشمند است.

پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به همایش آموزشی غدیر/ باید آنچه داریم برای غدیر بدهیم

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با ابلاغ سلام حضرت آیت لله صافی گلپایگانی به برگزار کنندگان همایش غدیر ابراز داشت: ایشان فرمودند که قلب من با شما است و ای کاش می توانستم در جمع شما باشم و باید همه بدانیم که اصل و اساس همه حوزه علمیه ولایت و مسأله غدیر است؛ اگر آن را از حوزه کنار بگذاریم دیگر هیچ چیز باقی نمی ماند.

وی در ادامه پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز داشت:  باید احترام غدیر را در تمام مملکت شیعیان امیر المؤمنین داشته باشید و با هر چه توان دارند باید شکوه این عید را بیشتر کنند زیرا عید غدیر مانند سایر اعیاد نیست بلکه آنچه داریم باید برای غدیر بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی افزود: ایشان فرمودند که عید غدیر باید به قدری پررنگ شود که تمام دنیا بدانند که ایران هرچه دارد از ولایت امیر المؤمنین(ع) دارد؛ امروز باید بدانید که مدار این حوزه باید بر ولایت و غدیر خم باشد که متأسفانه کلاس های ولایت شناسی را در حوزه کم داریم.

جای خالی درس مهدی شناسی در حوزه احساس می شود

وی با بیان این که یک درس تخصصصی حوزه باید اختصاص پیدا کند به امامت و غدیر شناسی، ابراز داشت: ما الان یک درس رسمی مهدی شناسی و ولایت شناسی در حوزه نداریم و از سوی دیگر این قدر شبهه زیاد شده است و فرزندان ما را دارند در دانشگاه ها از ولایت جدا می کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امروز کلاس مهدی شناسی و امامت شناسی و پاسخ به شبهات باید حرف اول را در حوزه علمیه بزند و از متخصصان استفاده کنیم و مانند یک سرباز آماده برای سربازی امام زمان(عج) به عنوان فرمانده کل حوزه های علمیه اظهار آمادگی کنیم.

تبلیغ ولایت وظیفه اصلی حوزه علمیه است

وی با اشاره به آیه ابلاغ وظیفه همه مؤمنین را تا روز قیامت تبلیغ ولایت امیر المؤمنین(ع) دانست و گفت: این وظیفه اصلی حوزه ها است که رسالت های خداوند که همان ولایت حضرت علی است را بیان و ابلاغ کنند و در این راه نباید هیچ ترسی داشته باشیم زیرا خداوند ما را حفظ خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی با اشاره به ترس و وحشتی که امروز داعش در کشور عراق ایجاد کرده است، گفت: به فضل خدا مؤمنان بدون هیچ ترسی در روز شهادت امام جواد(ع) در کاظمین به عزاداری پرداختند و هر چه آنها را به شهدت رساندند ذره ای عقب نشینی نکردند./843/پ202/ج1

ارسال نظرات