۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۴۴۸۰۳۸
در اختتامیه مسابقه قرآنی رازهای آسمانی صورت گرفت؛

تجلیل از حجت الاسلام مقدسی از علمای تهران و حافظ کل قرآن

در مراسم اختتامیه پنجمین دوره از مسابقه قرآنی«رازهای آسمانی» از حجت الاسلام مقدسی پیشکسوت عرصه حفظ قرآن کریم تجلیل شد.
حجت الاسلام محمد حسن مقدسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه پنجمین دوره از مسابقه رازهای آسمانی که با موضوع «تکریم زندگی در قرآن کریم» با حضور جمعی از شخصیت های فرهنگی و مذهبی، مدیران ارشد شهری و رؤسای فرهنگسراهای شهرداری تهران عصر دوشنبه 15 شهریور ماه در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد.

این مسابقه که در طول  ماه مبارک رمضان با مضامین قرآنی بین کارکنان مدیریت شهری و نمازگزاران تهرانی برگزار شده بود با تجلیل از 800 برگزیده در این مراسم به کار خود پایان داد و برگزیدگان این مسابقه ضمن معرفی، هدایای خود را دریافت کردند.

همچنین در این مراسم از پیشکسوت عرصه حفظ قرآن کریم، روحانی حافظ کل قرآن حجت الاسلام محمد حسن مقدسی که سالها در نماز جمعه تهران خدمت می کند، تجلیل شد.

حجت الاسلام مقدسی در سخنان کوتاهی با توصیه به خواندن قرآن کریم، گفت:در مورد قرآن این آیه را تذکر بدهم که قرآن شریف می فرماید: «فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ عَلِمَ أَنْ سَيَكُونُ مِنْكُمْ مَرْضَى وَ آخَرُونَ يَضْرِبُونَ فِي الْأَرْضِ يَبْتَغُونَ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَ آخَرُونَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ»، آنچه میسور است و می توانید قرآن بخوانید.

این روحانی حافظ قرآن در شرح مختصر این آیه، اظهار داشت: خداوند در آیه آخر سوره مزمل می فرماید: «خدا می داند گاهی بعضی از شما مریض هستید، عَلِمَ أَنْ سَيَكُونُ مِنْكُمْ مَرْضَى، و خدا می داند بعضی از شما دنبال کار و کوشش هستید، وَآخَرُونَ يَضْرِبُونَ فِي الْأَرْضِ يَبْتَغُونَ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ، و خدا می داند بعضی از شما مرزدار هستید و در میدان جنگید، وَآخَرُونَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، باز در ادامه آیه می فرماید: فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنْهُ».

وی ادامه داد: این آیه می فرماید ای آقای مریض، خانم مریض، برادر و خواهری که در کار تجارت هستید، آقایانی که در میدان جنگ هستید، چقدر می توانید قرآن بخوانید؟ اصلا نمی توانید بخوانید، فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ پس آنچه را که می توانید از قرآن بخوانید./9598/203/ب2

ارسال نظرات