۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۴۸۱۸۹
در آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه سپیدان مطرح شد؛

استعمارگران از مدرن‌ترین شیوه‌ها برای اغفال نسل جوان بهره می‌گیرند

امام جمعه سپیدان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه برادران این شهر، گفت: کشورهای استعمارگر از مدرن‌ترین شیوه‌های ارتباطی برای اغفال نسل جوان و به انحراف کشیدن افکار آنان بهره می‌گیرند
طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام موسوی انور، امام‌جمعه شهرستان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه برادران سپیدان به تشریح وضعیت کنونی حوزه علمیه پرداخت و گفت: مهم‌ترین مسأله برای طلاب مسأله تهذیب و سعی و کوشش در جهت خودسازی است.

وی در ادامه بر ارتباط‌گیری هر چه بیشتر اساتید با طلاب تأکید کرد و افزود: اساتید باید قبل از درس حتماً حدیث قرائت کرده و مطالعه کافی داشته باشند، طلاب نیز باید به درس و بحث مبادرت داشته و حضور در کلاس‌های درس و بهره‌گیری از نظرات بزرگان را جدی بگیرند.

حجت‌الاسلام موسوی انور اظهار داشت: بهترین ابزارها در راستای رسیدن به کمال معنوی، بهره بردن از عبادات سفارش شده به ویژه نماز شب و عادت به انجام مستحبات است.

وی هم‌چنین طلبه‌ها را به شناخت هرچه بیشتر استعدادهای نهفته در خویش و پرورش و بالندگی آن‌ها در جهت دستیابی به مدارج بالای علمی و اخلاقی تشویق و ترغیب نمود.

امام‌جمعه سپیدان بیان داشت: در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم که با رخدادهای مهم جهان اسلام مواجهیم که موانعی را برای رشد گفتمان اصیل اسلامی به وجود آورده‌اند، ازاین‌رو در دنیای امروز با توجه به پیچیدگی‌های آن نیازمند حضور طلاب و روحانیان برای آشنا کردن عموم مردم با ارزش‌های الهی و معنوی است که توسط دنیای استکبار مورد هجمه قرارگرفته است.

وی ابراز داشت: کشورهای استعمارگر از مدرن‌ترین شیوه‌های ارتباطی برای اغفال نسل جوان و به انحراف کشیدن افکار آنان بهره می‌گیرند و همین موضوع وظیفه طلاب را برای تقویت باورهای دینی و انقلابی در میان نسل جدید دوچندان می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی انور تأکید کرد: طلاب جوان در کنار این مسأله خود را به سلاح ایمان و تقوا مجهز کنند تا بتوانند در راهنمایی عموم مردم به معارف الهی موفق‌تر عمل کنند.

وی ادامه داد: قرآن کریم و تمسک به رهنمودها و سفارش‌ها انبیا و اولیای الهی همواره چراغ راه مؤمنان و خداجویان بوده و آن‌ها را در مقابل ظلم و تعدی مستکبران حمایت و حراست کرده است.

امام‌جمعه شهرستان سپیدان از طلاب جوان خواست خداوند متعال را در همه حال ناظر بر رفتار و اعمال خود بدانند تا با حرکت در مسیر اولیای الهی بتوانیم روز به روز جامعه را در مسیر درست که مورد تأکید ائمه معصومین (ع) است سوق دهیم.

وی ادامه داد: دشمان از فتنه‌های مختلف سعی در ضربه زدن به پایه‌های این نظام الهی را دارند که باید با هوشیاری و بصیرت مورد نظر رهبر معظم انقلاب این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

۳۸ طلبه در حوزه علمیه برادران سپیدان تحصیل می‌کنند

حجت‌الاسلام محقق مدیر حوزه علمیه برادران سپیدان در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های سال جاری این مدرسه علمیه پرداخت.

مدیر حوزه علمیه برادران سپیدان درباره تهذیب، اخلاق و تربیت طلاب افزود: طبق روال سال‌های گذشته جلسات اخلاقی با حضور امام‌جمعه شهرستان سپیدان و همچنین اساتید مجرب در برنامه امسال لحاظ شده است.

حجت‌الاسلام محقق ابراز کرد: در حال حاضر تعداد 38 طلبه در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) مشغول به تحصیل وجود دارد.

در پایان این مراسم از طلاب ممتاز اول تا سوم همه پایه‌های تحصیلی این مدرسه با اهدای هدیه‌ای تجلیل شد./202/919/ب1

ارسال نظرات