۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۵۰۰۸۷
امام جمعه موقت اردبیل:

فتنه هایی که دامنگیر جهان اسلام شده، نتیجه بی اعتنایی به ولایت است

امام جمعه موقت اردبیل فتنه هایی که دامنگیر جهان اسلام شده است را نتیجه بی اعتنایی به ولایت دانست و گفت: ولایت، معیار پیامبر است و آیه اکمال دین پس از ابلاغ ولایت نازل می شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه اردبیل، غدیر خم را عیدالله الاکبر دانست و حضور و بیعت با امیرمؤمنان علی(ع) در غدیر خم را آرزوی تمام انبیاء الهی دانست.

وی افزود: طرح حاکمیت ولایت، طرح تحقق کامل ولایت انسان های الهی و حکومت الهی است و با توجه به نیاز اجتماعی بشر به حکومت، بهترین تأمین کننده این نیاز، حکومت الهی است.

حجت الاسلام فروغی تصریح کرد: غدیر، فلسفه ارسال رسل است، چرا که ولایت غایت حرکت انبیاء الهی است و پیغمبر گرامی اسلام پس از 23 سال تلاش در راستای ابلاغ اسلام نیز تهدید می شود که اگر این ولایت الهی را ابلاغ ننماید، رسالت خود را به سرانجام نرسانده است.

خطیب جمعه اردبیل تمام فتنه هایی که دامنگیر جهان اسلام شده است را نتیجه بی اعتنایی به ولایت دانست و گفت: ولایت، معیار پیامبر است و آیه اکمال دین پس از ابلاغ ولایت نازل می شود. اکنون نیز اگر حیات جامعه بشر بر اساس ولایت و مربی گری انسان کامل باشد، آیه اکمال نازل و این فتنه ها به پایان می رسد.

وی هشت سال افتخار دفاع مقدس را نیز ثمره غدیر برشمرد و بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس سند افتخار مردم ایران و پدران و مادران شهدا است که الی الابد زنده خواهد ماند و این دفاع مقدس نتیجه همان پیام غدیر بود که ایرانیان بدان لبیک گفتند.

امام جمعه موقت اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: صاحب ولایت، حماسه آفرین خواهد بود و تا دشمنی دشمنان پابرجاست، دفاع نیز پابرجا خواهد بود.

وی افزود: مدافعان حرم نیز امروز، فرزندان همان هشت سال دفاع مقدس هستند و با اینکه دشمن هویت خود را تغییر داده، موضع خود را فراموش نکرده و در آن ثابت قدم مانده اند.

حجت الاسلام فزوغی اظهار داشت: ما حامی صلح و آرامش هستیم، اما از خیانت دشمن می ترسیم چون دشمنان ما همیشه اهل خیانت بودند، اکنون نیز وظیفه ملت ماست که با هوشیاری و پیروی از رهبری که نشان از همان غدیرخم است، در برابر این فتنه ها ایستادگی کنند./937/201/ب2

ارسال نظرات