۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۵۰۷۵۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

درک حقیقی پیام غدیر مانع انحراف جامعه اسلامی می شود

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اين‌که پيام غدير بايد در همه عالم فراگير شود، گفت: پاسداري و درک غدير مانع از رخداد وقايعي نظير عاشورا و غربت ولايت خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر، پيام غدير را نجات‌بخش اسلام، انقلاب اسلامي و همه مسلمانان دانست و گفت: واقعه عظيم سندي براي تداوم خط رسالت در جلوه امامت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که غدير صراطي مستقيم است که به سنت پيامبر اکرم(ص) منتهي مي‌شود، افزود: عدم درک واقعه غدير موجب ايجاد انحرافات در جامعه اسلامي مي شود.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که غدير نه فراموش شدني است نه کهنه شدني، ادامه داد: غدير خط سيري است که نسل هاي گذشته را به نسل هاي آينده پيوند مي دهد.

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: بزرگداشت غدير يعني گزينش علم و تقوا و جهاد و فداکاري در راه خدا و سبقت در ايمان و اهميت و اولويت اين عناصر در تعيين مديريت جامعه اسلامي است.

استاد حوزه علمیه مازندران بيان كرد: غدير صراطي است كه مومن از آن به سلامت و صداقت عبور مي كند و منافق از لبه پرتگاه آن بر زمين مي افتد و رسوا مي گردد از اينروست كه غدير تبيين خط و مشي مسلمين تا آخرين روز حيات است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اينکه پيام غدير بايد در همه عالم فراگير شود، ادامه داد: پاسداري و درک غدير مانع از رخداد وقايعي نظير عاشورا و غربت ولايت خواهد شد.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که درک صحيح غدير موجب روشن شدن مسير حرکت انسان به سوي سعادت و کمال و رهايي از ظلمت مي شود، گفت: امروز بايد در سايه فرهنگ غدير در جهت وحدت امت اسلامي گام برداريم.

وی با تاکید بر مطالعه و تحلیل دقیق واقعه غدیر خم گفت: اینکه پیامبر اکرم(ص) در آوردگاه غدیر خم از سوی پروردگار متعال موظف به ابلاغ پیام اکمال دین می‌شود و این واقعه سه روز به طول می انجامد، نشان از اهمیت موضوع دارد.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که عدم درک درست از غدیر به شکل‌گیری واقعه عظیم عاشورا منجر شد، تصریح کرد: اگر مسأله ولایت به درستی برای مردم تبیین نشود و درک صحیحی از آن شکل نگیرد، هر لحظه باید منتظر عاشوراهای بعدی باشیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که انحراف جامعه اسلامی در پذیرش مسأله ولایت جای تأمل، تفکر و مطالعه دارد، خاطر نشان کرد: در طول تاریخ دشمنان به دنبال این بودند که مسأله غدیر را محو کنند و آنجایی که نتوانستند آن را نابود کنند، در صدد تحریف و جعل آن بر آمدند؛ همچنان که می‌بینیم در زمان معاویه و با طرح‌ریزی عمروعاص، همه شواهد و قرائنی که دلالت بر ولایت حضرت علی(ع) داشت را از بین بردند.

وی ادامه داد: دشمن با مطالعه راهبردی ارزش‌های اسلامی و ظرفیت‌های مکتب اسلام ناب و انجام عملیات، به دنبال تبدیل ارزش‌های والای این مکتب به ضد ارزش است و از ابتدای پیروزی انقلاب نیز این توطئه‌ها اوج گرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اينکه ولايت بعد از پيامبر(ص) ستون خيمه اسلام است، افزود: هرقدر اين ستون را محکم نگه داريم خيمه پابرجاتر خواهد ماند و در سايه آن، مردم در امنيت خواهند بود.

حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: عديرغدير عیدالله الاکبر است و بايد نقش و جايگاه ولي‌فقيه در این ایام با عظمت در جامعه اسلامی به خوبی تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تبيين اهميت واقعه غدير خم در مکتب اسلام گفت: سرتاسر حيات طيبه رسول ‌اکرم(ص) و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان داراي اهميت بالایي است چرا که نه تنها کلام رسول‌ اکرم به نص صريح آيات قرآن، عاري از هرگونه هوا و هوس و متصل به سرچشمه وحي است، بلکه عمل و فعل آن بزرگوار نيز بر تک تک مسلمانان حجت است و صراط مستقيم را به عالميان نشان مي دهد. 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که واقعه غدير از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، داراي درخشندگي و تلألو خاصي در تاريخ اسلام است، گفت: کمتر مقطع تاريخي را مي‌توان در جهان اسلام يافت که از لحاظ سند، اطمينان از اصل وقوع، کثرت راويان و اعتماد بزرگان و علماي مسلمين، قوت و استحکامي نظير اين رويداد مهم داشته باشد.

وی غدير را نقطه تلاقي کاروان رسالت با طلايه داران امامت عنوان کرد و افزود: واقعه غدير خم که در آخرين سال زندگي رسول گرامي اسلام(ص) رخ داد و در آن علي (ع) به جانشيني آن حضرت برگزيده شد، حادثه‏اي تاريخي نيست که در کنار ديگر وقايع بدان نگريسته شود. 

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: غدير تنها نام يک سرزمين نيست بلکه يک تفکر است و نقطه تلاقي کاروان رسالت با طلايه‏ داران امامت است و در حقيقت نشانه و رمزي است که از تداوم خط نبوت خبر مي‏دهد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که جوامع بشرى نيازمند يادآورى و حضور هميشگى هويت‏هاى فرهنگى و اصالت‏هاى معنوى هستند، گفت: زنده نگه داشتن شعائر الهى، رسالتى است که مرزبانان عقيده و ايمان، از جمله رسول اکر(ص) بر آن تأکيد داشته‏اند. 

حجت الاسلام طاهری افزود: در تاريخ اسلام، غدير و امامت به همان اندازه اهميت دارد که روز مبعث داراي ارزش و احترام است زيرا غدير، امامت را به وجود آورد و ادامه رسالت بود./302/950/ب1

ارسال نظرات