۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۵۱۷۹۳
آیت الله شفیعی:

مباهله ثابت کننده اسلام و تشیع است

آیت الله شفیعی با اشاره به واقعه مباهله و امتناع مسیحیان از انجام این اقدام، آن را ثابت کننده اسلام و مذهب تشیع برشمرد.
آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به روز مباهله در ۲۴ ذی الحجه سال دهم هجری گفت: مباهله ثابت کننده اسلام در برابر سایر ادیان و تشیع در برابر دیگر مذاهب است و به عبارت دیگر مباهله تنها دین را اسلام و تنها مذهب را تشیع معرفی می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مباهله قسم خوردن و خداوند را قسم دادن بر هلاکت اهل باطل است، افزود: در فقه اسلامی اگر مباهله ای با شرایط انجام شود در همان لحظه عذاب بر اهل باطل نازل خواهد شد.

آیت الله شفیعی به مباحثه مسیحیان نجران با رسول خدا(ص) و نپذیرفتن نبوت ایشان و بیان نبوت حضرت عیسی مسیح(ع) و نسبت دادن مقام خدایی به عیسی(ع) اشاره و اظهار داشت: دلیل مسیحیان نجران در دادن مقام الوهیت به حضرت عیسی(ع) در آن است که تنها مادر دارد و حضرت ختمی مرتبت(ص) در جواب آنها آدم(ع) را که بی بهره از پدر و مادر بود برای آنها ذکر کرد.

این عالم دینی به لجاجت مسیحیان نجران در پذیرفتن سخنان پیامبراکرم(ص) اشاره و ابراز داشت: رسول خدا(ص) آنها را به مباهله فراخواند که مسیحیان نجران پذیرفتند و گروهی ۷۰ نفره برای مباهله حاضر شدند که ۲ نفر دیگر به عنوان سید و عاقب حضور یافتند و آنها گفتند که اگر پیامبر(ص) اصحاب و یاران را بیاورد نابود شدنی خواهند بود اما اگر اهل بیتش را بیاورد از مباهله با او ترسیده و صرف نظر کنید.

وی با بیان اینکه مسیحیان نجران حقانیت دین پیغمبر(ص) را با حضور اهل بیت وی در مباهله مرتبط می دانستند، خاطرنشان کرد: آنها پس از مشاهده این صحنه از مباهله منصرف شدند که افزون بر شیعیان همه علما اهل تسنن واقعه مباهله را نگاشته اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) در همان محل مباهله برای اهل بیت(ع) خود دعا و دور شدن رجس و پلیدی از آنها و طهارتشان را از خداوند خواستار شد، افزود: در همان لحظه جبرئیل آیه مباهله و تطهیر را نازل کرد و همه مفسران شیعه و سنی در تفسیر آیه مباهله منظور از «ابنائنا» را حسنین(علیهم السلام)، «نسائنا» را حضرت زهرا(س) و «انفسنا» را امام علی(ع) تفسیر کردند.

آیت الله شفیعی به جزیه دادن مسیحیان پس از واقعه مباهله اشاره کرد و گفت: سید و عاقب به مسیحیان حاضر در مباهله اعلام کردند که در صورت انجام مباهله تا یک سال بعد یک نفر مسیحی در زمین نخواهد ماند که ای کاش مباهله صورت می گرفت تا جهان اسلام از شر آمریکا و متحدان آن که ادعای پیروی از ملت عیسی(ع) را دارند، نجات می یافت./۹۴۵۶/202/ب2

ارسال نظرات