۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۵۲۰۲۳
رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان:

بصیرت، لازمه تشخیص حق و باطل است

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرز میان حق و باطل بسیار کمرنگ است، گفت: باطل گاهی آنچنان خود را به شکل حق جلوه می‌دهد و چنان در هم می‌آویزند که تشخیص این دو بسیار سخت می‌شود و برای انتخاب مسیر، شرط بصیرت لازم است.
بندانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، ویژه‌برنامه بزرگداشت دفاع مقدس با حضور اساتید حوزه علمیه و دانشگاه، فرماندهان ارشد سپاه پاسداران استان و جمعی از مدیران استانی صبح امروز در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

علیرضا بندانی، رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان در این مراسم بیان کرد: جنگ نماد باطل و دفاع مقدس، نماد حق است، بنابراین این دو را نباید به یک دید، نگاه کرد؛ چراکه ما خواهان جنگ نبودیم، اما پاسخ ما به کسی که به خاک ما تجاوز کند، کوبنده خواهد بود.

وی اظهار کرد: نبرد میان حق و باطل دارای ویژگی‌هایی است، از جمله اینکه حق همیشه با کوشش و ایثارگری به دست می‌آید؛ امام علی(ع) می‌فرمایند حق بدست نمی‌آید، مگر با مجاهدت؛ بنابراین رسیدن به حق نیازمند ایثار است.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: حق همیشه از امداد و رحمت الهی برخوردار است و این وعده الهی می‌باشد که اگر برای حق بکوشید، خداوند شما را از رحمت خود بهره‌مند می‌سازد، این یاری الهی موجب می‌شود تا در نهایت، حق همیشه بر باطل پیروز باشد.

بندانی بیان کرد: باطل گاهی آنچنان خود را حق جلوه می‌دهد که تشخیص این دو از هم دشوار می‌شود و در چنین شرایطی است که ما باید بصیرت داشته باشیم؛ مقام معظم رهبری می‌فرمایند بصیرت قطب‌نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی میراث امام خمینی(ره) است، انقلابی که بر پایه آموزه‌های قرآنی و برای برپا داشتن عدالت و کرامت انسانها شکل گرفت، امروز این امانت در دست ما است و وظیفه حوزه و دانشگاه در این باره بسیار سنگین است.

سردار اشعری، فرمانده نیروی زمینی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: جنگها همیشه دو علت دور و نزدیک دارند؛ علتهای نزدیک بهانه شروع جنگ هستند، اما در حقیقت آن علت دور است که مورد نظر دشمن است و در ظاهر، علتهای نزدیک مانند ناعادلانه بودن قراردادها و پروتکلها را بهانه می‌کنند./203/831/ب1

ارسال نظرات