۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۵۲۱۵۱
تولیت آستان قدس رضوی:

آینده از آنِ متقیان و صالحان است نه دارندگان سلاح‌های هسته ای

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که مؤمنان و صالحان آینده را رقم می زنند، گفت: آینده از آنِ متقیان و صالحان است نه کلاهک‌‌های هسته ای، قدرتمندان بزرگ، ثروتمندان بی خیال و مستکبران.
همايش اقتدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، عصر امروز ششم مهرماه در همایش «اقتدار بزرگ» که به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رواق دارالمرحمه حرم امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمت و تلاشهای مخلصانه یگان حفاظت حرم مطهر رضوی اظهار کرد: حریم ملک پاسبان رضوی مدرسه بزرگ انسان ساز است که معلمش حضرت ثامن الحجج علی بن موس الرضا(ع) و شاگردان این مکتب و مدرسه عاشقان و دلداگانی هستند که از راه دور و نزدیک به زیارت امام می آیند.

وی افزود: دربانان و محافظان رضوی نخستین کسانی هستند که مهمانان امام رضا(ع) را خوشآمدگویی می کنند و این جایگاهی رفیع و همتراز با جایگاه ملائکة الله در حریم قدسی رضوی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: مسؤولان حفاظت حریم رضوی به عنوان خدمتگزاران این مدرسه با تلاش شبانه روزی به دشمنان انسانیت و اسلامیت اعلام می کنند که نمی گذاریم عملی خلاف امنیت ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بسیجیان یگان حفاظت رضوی برای حراست از این آستان شب و روز نمی شناسند و هر گونه سختی را به جان می خرند تا مبادا کوچکترین احساس ناامنی بین زائران به وجود آید و کوردلان به اهدافشان نائل شوند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این مدرسه فضایی مصون ساز به ویژه برای جوانان است و معلم این مدرسه معلم بشریت است که درس انسانیت، خداخواهی و عبادت به شاگردانش می آموزد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: این مدرسه عظیم آرامش دلدادگان و عاشقان و خار چشم دشمنان و مستکبران عالم است که به آنها اجازه نمی دهد نفسی راحت بکشند.

پیش بینی و پیشگیری از توطئه‌ها

وی با بیان اینکه کار محافظان رضوی حساسیت بالایی دارد زیرا دو امر خوشامدگویی و هوشیاری باید به طور همزمان محقق شود، عنوان کرد: داشتن رویی گشاده و لبی خندان در کنار هشیاری و بیداری لازم برای یپیش بینی و پیشگیری و در صورت لزوم اقدام به موقع در برابر توطئه‌ها امری مهم در امنیت حرم مطهر رضوی است که سه مؤلفه مدد، آموزش و دلداگی را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی متذکر شد: ممکن است برخی از روی غفلت و بی توجهی، نه از روی عناد با ظاهری نامناسب و به همراه داشتن کالایی غیر مجاز قصد ورود به حریم رضوی را داشته باشند، باید با آنها با احترام و قوت برخورد شود.

وی با بیان اینکه احترام به معنای ضعف و قوت به معنای قلدری نیست، تأکید کرد: نباید به زائران سخت گرفت بلکه باید محترمانه آنها را نسبت به آنچه که امنیت و آرامش این محیط معنوی را به مخاطره می اندازد آگاه ساخت زیرا آنها نسبت به آنچه که شما محافاظان می دانید، آگاه نیستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شب پرستان سعی داشتند نامی از حسین(ع) نماند که ایشان، فرزندان و اصحابشان را به شهادت رساندند اما نتوانستند نام عاشورا را پاک کنند زیرا عاشورا تولد دیگر عاشوراییان بود نه پایان عمرشان.

آینده از آنِ صالحان است نه کلاهک‌های هسته ای

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد: امروز امتداد عاشورا در ایران اسلامی، مقاومت و خط ایستادگی در مقابل مستبکران در جای جای کشورهای اسلامی جهان شکل گرفته و قرار است نام امام رضا(ع)، نام سیدالشهدا و فرندان ایشان موجب اصلاح دنیا شود، قرار است سخن امام رضا(ع) و ابی عبدالله در تحولات اجتماعی عالم نقش آفرین باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مؤمنان و صالحان آینده را رقم می زنند، آینده از آنِ متقیان و صالحان است نه کلاهکهای هسته ای، قدرتمندان بزرگ، ثروتمندان بی خیال و مستکبران.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: امنیتی که تاکنون در این فضای روحانی و معنوی حکم فرما بوده و هست به برکت حضور آگاهانه و مجاهدانه بسیجیان یگان حفاظت آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نقش ارجمند و ارزشمند بسیجیان، تلاش شبانه روزی خواهران و برادران بسیجی یگان حفاظت رضوی را در ایجاد امنیت برای مهمانان امام رضا(ع) که از سراسر جهان اسلام به پابوسی حضرت مشرف می شوند، ارج نهاد./201/1308/ب1

ارسال نظرات