۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۵۲۳۱۳

توصیه‌ آیت‌الله رضازاده به مبلغان

آیت‌الله رضازاده به مبلغانی که برای سخنرانی و اجرای مراسمات مذهبی اعزام می‌شوند، گفت: طرد جوانی که نماز نمی‌خواند یا روزه نمی‌گیرد از مجالس امام حسین اشتباه است باید تشویقش کرد در مراسم امام حسین (ع) شرکت کند این شرکت کردن‌ها سبب می‌شود کم‌کم آن جوان نماز هم بخواند و روزه نیز بگیرد.
آيت الله علي رضازاده، از علماي حوزه علميه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله رضازاده استاد درس خارج حوزه علمیه و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان امروز در پایان درس خارج اصول خود در مدرسه آیت الله خوئی با اشاره به ایام محرم و رفتن طلاب علوم دینی برای تبلیغ، بیان داشت: کربلا و جنگ امام حسین(ع) و یارانشان صحنه دو مبارزه بوده است؛ یکی از آن‌ها تمام شد و آن جنگ با شخص امام حسین(ع) بود.

وی افزود: اما مبارزه دوم تا ظهور امام زمان(عج) همچنان ادامه خواهد داشت. این جنگ با شخصیت امام حسین(ع) است که تا اکنون نیز ادامه دارد یعنی عده‌ای هستند که می‌خواهند کربلای امام حسین(ع) در دنیا نباشد. به بیان دیگر اسم این شخصیت با عظمت در دنیا برده نشود.

آیت‌الله رضازاده در بیان مقایسه مبارزه اول و مبارزه دوم تصریح کرد: در جنگ اول که با شخص امام حسین (ع) داشتند افراد کمی شرکت کردند و محدود بودند اما در در جنگ با شخصیت امام حسین (ع) جمعیت دو طرف جنگ، تعدادشان بسیار است. در یک طرف دشمنان شیعه و در یک طرف شیعیان هستند و این شیعیان شامل علما و غیر علما می‌شود.

وی در ادامه افزود: در رأس مبارزه دوم ائمه اطهار(ع) از امام زین‌العابدین(ع) که همواره با دعاهای خود حافظ اسم و شخصیت امام حسین (ع) بودند تا عصر غیبت قرار دارند. هر کدام از ائمه اطهار (ع) به نوبه و شرایط خودشان از شخصیت امام حسین (ع) دفاع می‌کردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در رابطه با مبارزه امام صادق (ع) در ارتباط با امام حسین (ع) گفت: یکی از یاران امام صادق (ع) اَبانِ بن تَغْلِب بود. ایشان از اصحاب امام باقر (ع) و امام صادق (ع) بود. حتی درباره ایشان فرمودند که برود و در مجالس فتوا بدهد. امام صادق (ع) از اَبانِ بن تَغْلِب می‌پرسند: چه مدت است به زیارت کربلا نرفته‌ای؟

وی افزود: اَبانِ بن تَغْلِب در پاسخ حضرت گفت: مدتی است که توفیق نداشتم به زیارت بروم. امام صادق (ع) گفت: سبحان‌الله العظیم، تو از بزرگان شیعه هستی، چرا به زیارت نرفته‌ای؟! این عبارت امام صادق (ع) نشان می‌دهد که زیارت امام حسین (ع) دارای چه عظمت بالایی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه در ادامه ابراز داشت: امام رضا (ع) برای افراد بسیاری هدایای مختلفی می‌فرستادند اما در تمام این هدایا تکه پارچه‌ای بود که داخل آن مقداری از خاک کربلا وجود داشت. این هدیه یادآوری می‌کرد که شخصیت امام حسین (ع) در خطر است و کربلا را نباید فراموش کرد.

وی به مقابله دشمنان امام حسین (ع) با شخصیت ایشان اشاره کرد و گفت:‌ خلفا به ویژه متوکل عباسی سعی بسیاری کرد تا آثار امام حسین (ع) را از بین ببرد. به دست او چندین بار قبر مطهر ویران شد و در آن منطقه حتی کشاورزی نیز کردند. تمام این کارها برای آن بود که اسم امام حسین (ع) از بین برود و یادی از ایشان باقی نماند.

آیت‌الله رضازاده به روایات متعددی که در رابطه با زیارت امام حسین (ع) وجود دارد، پرداخت و تأکید کرد: تمام این روایات نشان می‌دهد که کربلا را نباید فراموش کرد. در دوران ما نیز عده‌ای هستند که می‌خواهند کربلا و یاد امام حسین (ع) باقی نباشد. بنابراین آن‌هایی که به تبلیغ می‌روند باید تمام سعی خود را کنند تا این نام و این روش باقی بماند.

وی افزود: سعی کنید جمعیت زیادی را به مراسم‌ها بکشانید حتی ممکن است جوانانی باشند که اهل نماز نیستند و برای خواندن نماز تنبلی می‌کنند. بعضی از مبلغان این افراد را طرد می‌کنند که کار اشتباهی است. یک جوان شیعه با اینکه نماز نمی‌خواند و روزه نمی‌گیرد اما باید تشویقش کرد در مراسم امام حسین (ع) شرکت کند این شرکت کردن‌ها سبب می‌شود کم‌کم آن جوان نماز هم بخواند و روزه نیز بگیرد./201/862/ب1

ارسال نظرات