۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۵۲۴۲۴
مدیر مدرسه علمیه تبریز:

عاشورا برای احیای ارزشهای دینی بود/ حجاب حافظ امنیت اخلاقی جامعه

حجت الاسلام ناصری گفت: عاشورا اتفاق افتاد تا ارزشهای دینی و آموزه های الهی در جامعه اسلامی احیا شود و برخی ارزشها که کمرنگ شده بود به اهمیت خود بازگردد.
حجت الاسلام صمد ناصری

حجت‌الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، هدف قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: عاشورا اتفاق افتاد تا ارزشهای دینی و آموزه های الهی در جامعه اسلامی احیا شود و برخی ارزشها که کمرنگ شده بود به اهمیت خود بازگردد.

وی با بیان اینکه از مهمترین ارزشهای دینی همین مسأله حجاب است که در جامعه ما دچار هجمه شده است، ابراز داشت: شکی نیست که حجاب و پوشش تأثیر زیادی بر روح و روان زن دارد، عفاف و پوشیدگی برای زن همچون سد و حفاظی است که در سایه آن از هر ذلت و تحقیری در امان می‌ماند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) تبریز با بیان اینکه امر به معروف آموزه اصیل جریان کربلا است، افزود: با مراجعه به منابع اصیل اسلامی؛ یعنی قرآن و سنت، اهمیت حجاب به طور واضح معلوم می‌شود، قرآن کریم در موارد متعددی انسانها را به حجاب و پوششِ لازم توصیه کرده است که حکایت از اهمیت آن دارد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش حجاب زن در صیانت اخلاقی جامعه، افزود: اهمیت حجاب زن از آن جهت است که نه تنها حافظ اخلاق و تجسم تقوی و عفت سطح جامعه است، بلکه وجود چنین حکمی در اسلام نوعی احترام گذاردن به زن مسلمان و محفوظ نگهداشتن وی از نگاه‌های گناه آلود مردان است.

حجت الاسلام ناصری با اشاره به نقش حجاب در ارتقای شخصیت زن، افزود: حجاب ضمن تأثیر بر سلامت روانی اخلاقی جامعه،‌ پاکی و طهارت و ارتقای شخصیت زن، ‌نه تنها مانع آزادی او نمی‌شود،‌ بلکه به او نقش دفاعی در برابر آسیب‌های فردی و اجتماعی می‌بخشد و بهداشت روانی اخلاقی جامعه را به ارمغان می‌آورد.

وی یادآور شد: پدیده‌ بی‌حجابی یا بدحجابی که جامعه‌ دینی ما با آن رو به رو است و موج آن در حال حاضر رو به گسترش است، هم‌چون آفتی است که شجره طیبه‌ نسل جوان و نوجوان ما را آفت‌زده و رشد و بالندگی آنان را به‌ مخاطره انداخته است؛ ا زاین‌ رو وظیفه‌ علما و اندیشمندان است تا با بیان فوائد و آثار حجاب از یک‌ سو و با روشن‌گری پیامدهای نامطلوب بی‌حجابی از سوی دیگر، به‌ روشن‌گری بپردازند.

مدیر مدرسه علمیه تبریز با اشاره به مهم‌ترین آثار حجاب در جامعه، ادامه داد: از جمله آثار بارز و روشن رعایت حجاب و عفاف رونق گرفتن امنیت اجتماعی است، به طور قطع وقتی زنان و مردان جامعه خود را ملزم به رعایت آداب و اخلاق اسلامی کنند، ناهنجاری و بزه‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی حجاب را یک قانون اجتماعی در دین اسلامی دانست و افزود: حجاب و عفاف تنها یک واجب دینی و مذهبی نیست بلکه یک، هنجار و قانون اجتماعی است که رعایت و اجرای آن موجب برکات ارزشمندی همچون پاکسازی جامعه از فحشا و منکرات می‌شود.

امام جمعه خسروشهر تأکید کرد: حجاب یک هدیه‌ای الهی است كه خداوند به بندگان خود عطا كرده است تا در سایه‌ آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند و می‌توان گفت که حجاب اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما دارد، از این رو بی‌توجهی به مسأله‌ حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نیست./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات