۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۵۲۵۹۲
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همدانی:

توجه به عزاداری اصیل ایرانی اسلامی امری ضروری برای هیئات مذهبی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای آلوده کردن فضای معنوی عزاداری‌های حسینی، گفت: دوری از بدعت‌ها و توجه به عزاداری اصیل ایرانی اسلامی باید در دستور کار برنامه‌ها قرار گیرد.
حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا در کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی اجتماعات بزرگ کرج که به منظور پاسداشت دهه اول محرم در دفتر نماینده ولی فقیه در البرز برگزار شد، اظهار داشت: افزون بر عزاداری‌هایی که در 2800 نقطه استان برگزار می‌شود‌، باید به اجتماع‌های بزرگ مذهبی نیز توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای آلوده کردن فضای معنوی عزاداری‌های حسینی در استان البرز، یاد آور شد: دوری از بدعت‌ها و توجه به عزاداری اصیل ایرانی اسلامی باید در دستور کار برنامه‌ها قرار گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه به جای علم‌کشی و برخی از بدعت‌ها می‌توان از پرچم‌های عزا که براساس روایات تبیین شده است استفاده کرد، تصریح کرد: حزن و اندوه مراسم‌های عزای امام حسین(ع) با سبک سنتی مقتل خوانی که سیره و رورش معصومین(ع) بوده است بیشتر بوده و مخاطب را بیشتر جذب می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تاکید بر اینکه باید فضاسازی مناسب تبلیغاتی نیز در سطح شهر انجام شود تا فضای معنوی محرم در شهر محسوس باشد، گفت: اجتماع بزرگ مذهبی در سراسر استان می توان در معنویت افزایی فضای حاکم موثر باشد.

گفتنی است در ادامه این نشست سیدعباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز طی سخنانی اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه‌های مختلف، همایش متمرکز احلی من‌العسل در روز 6 محرم برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: همایش بزرگ شیرخوارگان در روز 7 محرم، تجمع بزرگ عاشوراییان در روز 8 محرم نیز برگزار می‌شود./101/837/ب1

ارسال نظرات