۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۵۲۹۹۶
آیت الله علما:

محرم و صفر معادلات دشمنان را بهم ریخته است/ طلاب برای دفاع از اعتقادات مردم سینه سپر کنند

آیت الله علما با اشاره به تلاش دشمنان برای انحراف نسل جوان، گفت: انحرافات در حال بارش بر جامعه هستند، از این رو باید طلاب در برابر انحرافات سینه سپر کرده و از اعتقادات مردم مراقبت کنند.
آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه صبح امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که به همت اداره اوقاف و امور خیریه و اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، ابراز داشت: امور دنیوی بی ارزش و گذرا است و امر مهم در اعمال دنیوی ما مهر تأیید خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بر اعمال و نیات ما است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بهترین نتیجه و اثر اعمال ما در دنیا کسب رضای الهی است، خداوند همه انسان ها را در نظر دارد اما طلاب و مبلغان بیشتر مورد توجه خداوند هستند زیرا در راه خدا گام برداشته اند، امروز تبلیغ دین اسلام بسیار ضروری است و توجه به روش تبلیغ در هر محل در نتیجه تبلیغ مهم و اثرگذار است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: منبر و تبلیغ کار اصلی مبلغان است اما طلاب باید اهتمام ویژه ای نسبت به جذب جوانان داشته و رسالت خود را به همه جامعه ابلاغ کنند، کار روحانیان و مبلغان تزریق دین اسلام بوده و اسلام دین آگاهی و بصیرت است و این علم و آگاهی به جامعه حیات و روح و جان می بخشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم و صفر، ادامه داد: محرم و صفر به بشریت روحی تازه می بخشد، کار تبلیغی هر چقدر عمیق تر و مناسب تر صورت گیرد شاهد نتیجه و آثار و برکات بیشتری خواهیم بود.

آیت الله علما بیان داشت: تقویت ایمان یکی از نکات بسیار مهم است، باید به نسل جوان ایمان و بصیرت و آگاهی بخشید، امام خمینی(ره) مردم را بیدار کرده و بصیرت و ایمان امت را تقویت کرد، اکنون نیز برای جلوگیری از انحراف جوانان باید آگاهی و بصیرت آنها را افزایش داد.

این مسؤول یادآور شد: دشمن برای انحراف نسل جوان نقشه می کشد و اتاق فکر تشکیل داده است، از این رو باید با تبلیغ و آگاهی بخشی نسل جوان را از گزند دشمنان حفظ کنیم.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: شعائر دین، اسلام را زنده نگه می دارد، محرم و صفر معادلات دشمنان را بهم ریخته است، آگاهی بخشی و بصیرت ریشه تمام خیرات است، همانگونه که سیدالشهدا(ع) در میدان جنگ نیز دست از موعظه و نصیحت لشگر قلیل خویش برنداشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد: مداحان باید رجزها را زنده کرده و هدف امام حسین(ع) را در جامعه ترویج بخشند، انحرافات در حال بارش بر جامعه هستند، از این رو باید طلاب در برابر انحرافات سینه سپر کرده و از اعتقادات مردم مراقبت کنند.

آیت الله علما بیان داشت: مردم در بازسازی و مرمت بقاع کربلا و نجف و زینبیه و در میزبانی از زوار در مراسم اربعین امسال مشارکت همه جانبه و پررنگ داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به لزوم توجه به مسأله حجاب، تصریح کرد: باید در مسأله عفاف و حجاب ورود پیدا کرده و با زبان نرم و لطیف به مردم تذکر داد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کرد، طلاب نسبت به احیای واجبات دین اسلام از جمله مسأله زکات نیز اهتمام ویژه داشته باشند./857/202/ب2

ارسال نظرات