۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۵۳۱۹۵
حجت الاسلام حسینی اراکی:

شور حسینی هر سال با مشیت الهی بیشتر می‌شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: معرفت حضرت امیر و حضرت زهرا کار هر کسی نیست اما آدم ها خیلی زود به امام حسین جذب می شوند و مشیت خداوند شور حسینی را هر سال بیشتر می کند؛ سال گذشته در یکی از مراکز اروپا در مجلس عزاداری نزدیک 5 هزار نفر مستمع حضور داشتند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مسجد قائم کرمان، گفت: در طول تاریخ بشریت سؤالی در اذهان همگان بوده که چرا خداوند خواسته است امام حسین از اول عالم شمع محفل بشریت باشد؟ چرا خداوند همه ابزار خودش را به کار گرفته تا بشر مثل پروانه های عاشق دور شمع امام حسین بچرخند؟

وی افزود: خداوند در قلوب اهل ایمان حب و معرفت امام حسین را قرار می دهد و انسان ها خیلی زود حسین شناس می شوند؛ معرفت حضرت امیر و حضرت زهرا کار هر کسی نیست اما آدم ها خیلی زود به امام حسین جذب می شوند و مشیت خداوند شور حسینی را هر سال بیشتر می کند؛ سال گذشته در یکی از مراکز اروپا در مجلس عزاداری نزدیک 5 هزار نفر مستمع حضور داشتند.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: بزرگ ترین کنگره و اجتماع بشری در روز اربعین کنار امام حسین تشکیل می شود؛ واقعا چه سری پشت این ارادت بین المللی و تاریخی به امام حسین است؛ شعاع نور حسینی تا ابدیت ادامه داشته و هر روز و هر سال قدرتش بیشتر می شود و روزی که حضرت مهدی ظهور کند زیر پرچم ایشان حسین حسین گفته می شود.

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: در روایات آمده نخستین سری که خضر نبی که مخزن الاسرار خداوند بود به حضرت موسی گفت قصه کربلا بود و خداوند همه انبیا را گریه کن امام حسین قرار داد؛ کنه و عمق حادثه عاشورا یک راز است که هر کسی به آن دسترسی ندارد و فقط امثال کسانی می فهمند که مانند امام زمان می فرماید برای جد غریبم صبح و شام گریه می کنم و اشکم که خشک شد خون گریه می کنم.

وی با اشاره به روایتی از ابی ابن کعب که از مریدان حضرت علی و ولایتمداران بود، تصریح کرد: وقتی امام حسین به محضر رسول خدا وارد شد حضرت او را زینت همه آسمان ها و زمین خطاب کردند که ابی ابن کعب از حضرت علت این لقب بزرگ را پرسید؛ رسول خدا با قسم تأکید کردند حسین ابن علی در آسمان از زمین بزرگ تر است و در عرش الهی جمله «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» نوشته شده است

این استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: همه ائمه کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین با سرعت تر پیش می رود و بزرگ تر است؛ حب امام حسین در قلوب مؤمنان حتی منافقین رسوخ می کند و این امام بزرگوار بنا است همه را با خودش ببرد و در نهایت همه ما در کشتی امام حسین سوار می شویم.

وی تأکید کرد: هر کدام از انبیا که نام امام حسین را شنیدند دلشان شکست و اصلا نام امام حسین اثر وضعی دارد و راز و فلسفه همه این عشق یک کلمه است؛ خداوند متعال می خواهد امام حسین را مرکز اصلی قرار دهد تا همه دل ها مجذوب این موجود ملکوتی شود و بشریت در این دنیا بر گرد شمع وجود اباعبدالله بچرخد برای اینکه مردم خود را با امام حسین تنظیم کنند.

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: بالاترین نقشی که امام حسین دارد نقش احیاگری است که دین خدا و قلوب مؤمنان را احیا می کند؛ اباعبدالله و اباالفضل که فقط روز عاشورا نبودند و بیش از 35 سال عقبه زندگی داشتند و در ادعیه و زیارات قسم می خوریم که حضرت سیدالشهدا سعادتمند ترین زندگی را داشته است.

وی اظهار داشت: برای اینکه سالم باشیم خانه ما باید پر از معنویت و قداست باشد به دلیل اینکه انسان موجودی تأثیر پذیر است و از هر چیز و هر کس تأثیر می پذیرد و لازم است مواظب فضای زندگی خودمان باشیم؛ اگر ما یک مقدار دقت کنیم در زندگی خود چیز هایی را می بینیم که لذت مادی و حتی لذت حرام دارد و انسانی می تواند از این لذت ها بگذرد که طعم لذات معنوی را چشیده باشد.

این استاد حوزه علمیه گفت: حب و لذت معنوی در دل این 72 نفر کربلا هست که حاضرند به پای امام حسین قطعه قطعه شوند یا این بچه های ما در 8 سال دفاع مقدس از لذت های جوانی خود گذشتند چون طعم لذت های معنوی را چشیده بودند؛ خطرناک ترین چیزی که خانواده های ما را تهدید می کند نبود معنویت است و کسانی که فضای زندگی شان معنوی است کمتر دچار اختلافات می شوند.

این کارشناس علوم دینی گفت: بعضی ها از لجاجت، کبر و فخرفروشی لذت می برند؛ امروزه یکی از بدبختی های خانواده ها لجاجت است.

وی با اشاره به رشادت های جوانان انقلابی در دفاع مقدس گفت: بعضی ها سؤال می کنند که لذت های معنوی قابل دسترسی نیست و برای ما سخت است که در پاسخ می گویم خداوند لذت آسانی را در دسترس قرار داده که همان لذت حب امام حسین است./202/9704/ب1

ارسال نظرات