۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۵۳۲۷۳
مدیر حوزه علمیه ایلام:

عاشورا متشکل از سه عنصر مقاومت ، شهادت و بصیرت است

مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: نهضت حسینی حاوی پیام های ایثار و مقاومت، شهادت و بصیرت است که علما و طلاب در طول تاریخ همواره با تبیین ابعاد مختلف این نهضت انسان ساز و آسمانی برای جوانان و اقشار جامعه درس مقاومت، پایداری، ولایت مداری و تبعیت از ولی امر را آموزش داده اند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادبیگی

حجت الاسلام وعد مرادبیگی مدیرحوزه های علمیه برادران ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، به نقش طلاب و علما در حفظ و نگهداری فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش امام راحل که فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، با بررسی خواهیم دید مساله ای که سبب شده عاشورا و فرهنگ قیام حسینی از هرگونه تحریف مصون بماند نقش بی بدیل علما و طلاب است.

وی ادامه داد: عاشورا دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و عاطفی است. اینکه گفته شود عاشورا صرفا یک جریان عاطفی است مورد قبول نیست بلکه این واقع عظیم یک دانشگاه انسان سازی است که لحظه به لحظه آن دارای درس و عبرت است.

ایشان با بیان اینکه حادثه عاشورا شکست مظلوم در مقابل ظالم نیست اضافه کرد: عاشورا به ما یاد داد که چگونه در مقابل ظالم باید مقاومت کرد و به پیروزی رسید و عاشورا درخشان ترین مثال برای پیروزی خون بر شمشیر است.

این مدرس حوزه بیان داشت: نهضت حسینی حاوی پیام های ایثار و مقاومت، شهادت و بصیرت است که علما و طلاب در طول تاریخ همواره با تبیین ابعاد مختلف این نهضت انسان ساز و آسمانی برای جوانان و اقشار جامعه درس مقاومت، پایداری، ولایت مداری و تبعیت از ولی امر را آموزش داده اند.

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان ایلام به کلام مقام معظم رهبری که فرموند عاشورا خط سیر بشریت را تصحیح می کند اشاره کرده و گفت: شهادت یکی از مولفه های بارز این نهضت است که به معنای بخشیدن جان برای صاحب جان است که این جان خداوند متعال است.

وی در پایان گفت: روحانیت در طول تاریخ بدنبال این بوده اند که این سه عنصر ایثار و مقاومت، شهادت و بصریت در جامعه نهادینه شود. بنابراین افرادی که در دامن عاشورا بودند تلاش کردند که با این سه مولفه جامعه خود را نجات دهند. امام راحل نیز با این تفکر انقلاب اسلامی ایران را بنیانگذاری کردند. ما شاهد درخشش دانش آموزان مکتب عاشورا در طول دوران 8 سال دفاع مقدس بودیم که با ایثار و مقاومت و شهادت طلبی بار دیگر مقاومت و پیروزی مظلوم در مقابل ظالم را به نمایش گذاشتند./879/202/ب3

ارسال نظرات