۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۵۳۶۳۵
حجت الاسلام گواهی:

زنان از عاشورا درس عفت بگیرند/ جنایات سعودی همچنان ادامه دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله گفت: زنان جامعه می‌توانند با بهره‌گیری از عظمت عاشورا درس عفاف و حجاب را فرا بگیرند.
گواهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله عصر سه‌شنبه 13 مهر در محل آستان مقدس امامزاده عبدالله و زید منطقه 9 تهران، گفت: عاشورا تاریخی پویا و در حال حرکت است که در آن بایگانی وجود ندارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران مدیون واقعه عاشورا است که به برکت واقعه عاشورا ظهور و بروز پیدا کرده است.

حجت الاسلام گواهی در خصوص مکتب امام حسین(ع)، بیان داشت: هر ساله زنان عاشورایی، زینبیون و شیرخوارگان علی اصغر به صورت نمادین کنار هم جمع می‌شوند تا به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بپردازند، که این مراسمات تاثیر شگرفی بر روحیه جمعی افراد جامعه می‌گذارد.

وی پیرامون قیام امام حسین(ع)، گفت: اگر بخواهیم در یک جمله کوتاه هدف از قیام امام حسین(ع) را ترسیم کنیم، باید بگوییم ایشان برای امر به معروف و نهی از منکر حرکت جهادی خود را آغاز کردند، زیرا امت رسول الله(ص) و یزید را می‌دیدند که از مسیر اسلام خارج شده‌اند.


نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله ابراز داشت: یکی از اهداف مهم عزاداری برای امام حسین(ع) خارج نشدن از فضای سنتی مراسم‌های عزاداری است و باید به واقعیات محرم توجه بسیار شود و از بدعت‌های نا مانوس و ناهنجار دوری کرد.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به روایتی از امام هشتم شیعیان، گفت: امام رضا(ع) می‌فرمایند؛ اگر خواستید برای چیزی گریه کنید، تنها برای امام حسین(ع) باید گریست.

وی پیرامون حادثه کربلا، بیان کرد: کربلا یک حقیقت تاریخی زنده است که هر روز اثرگذاری بیشتری در جامعه اسلامی پیدا می‌کند، حادثه اربعین با جمعیت 20 تا 30 میلیونی خود نمونه واقعی این حقیقت عاشورایی است.

حجت الاسلام گواهی تأکید کرد: عظمتی که خداوند در کربلا و عاشورا قرار داده است ظرفیت عظیمی برای دنیای اسلام خواهد بود که از آن باید استفاده کرد.

وی با اشاره به رفتارهای خصمانه آل سعود، ابراز داشت: ملاحظه کرده‌ایم که دولت سعودی در منا بیش از 7 هزار زائر الهی را به کشتن داد، این روزها هم در یمن اقدام به کشتن شیعیان و خانواده آنها می‌کند.


نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله درباره نقش محوری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، عنوان داشت: جایگاه واقعی شهید و شهادت با سخنرانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) شکل گرفت و کربلا در صفحه زندگی جایگاه پیدا کرد.

حجت الاسلام گواهی در پایان گفت: با استمداد به عاشورا و مکتب امام حسین(ع) زنان جامعه اسلامی با عفاف و حجاب می‌توانند خانواده و جامعه‌ای سالم را ایجاد کنند./201/856/ب1

ارسال نظرات