۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۵۳۹۱۷
امام جمعه کلیبر:

عاشورا فرهنگ متعالی و عزت آفرین برای بشریت است

حجت الاسلام موسوی شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) را الهام بخش بشریت برای زندگی با عزت و متعالی دانست و گفت: عاشورا با همین آموزه های متعالی در طول تاریخ زنده مانده است.
حجت الاسلام موسوی، امام جمعه کلیبر

حجت‌الاسلام سید‌حسن ‌موسوی امام جمعه کلیبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ماه محرم را یک فرصت بزرگ و ماه ولایت خواند و اظهار داشت: حماسه حسینی در ماه محرم ویژگی قرار داده است که مانند ماه رمضان دارای معنویت و برکات خاصی برای مردم جهان، ملت مسلمان و شیعیان است.

وی با بیان اینکه بکاء بر حسین(ع) یک وسیله برای ارتباط و شناخت حسین(ع) و مکتب حسینی است، خاطرنشان کرد: برادری، اتحاد، صداقت و وحدت آن چیزی هایی است که اسلام به آنها توصیه کرده است و عاشورا و جریان کربلا در حقیقت به ما آموخت که این مسائل را جدی بگیریم.

امام جمعه کلیبر ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) آموخت که عظمت و بزرگی از آن خداست و معرفت به او در دل انسانهای عارف به صورت خداترسی جلوه می‌کند، بالاترین مرحله دانش و کمال معرفت در کلام امام حسین(ع)، همان است که آدمی از خدا بترسد و از مسیر الهی دور نشود و جان خود را برای خدای خود تقدیم کند.

وی حماسه عاشورا را شورانگیز‌ترین حماسه تاریخ بشری دانست و گفت: نیرومندترین احساسات معنوی را عاشورای حسینی در میلیون‌ها انسان برانگیخته است و در همین ایام محرم شوری خاص را در میان مردم بر پا می کند، عاشورا مکتبی است که شور را با شعور آمیخت تا انسان به سمت تعالی گام بردارد.

حجت‌الاسلام موسوی امام حسین(ع) را زیباترین مظهر عدالت خواهی و خداگرایی دانست و افزود: امام حسین(ع) همچون دیگر امامان معصوم(ع) زیباترین مظهر عدالت خواهی است و در مکتب ایشان، ترویج قسط و داد و برقراری عدل و رفع ظلم، از بهترین درسهایی بود که برای جهانیان تببین شد.

وی با اشاره استقامت و پایداری در مسیر اهداف الهی و ارزشهای دینی، ادامه داد: مکتب عاشورا، درس استقامت و پایداری را چون یک اصل برای ما آموخت، استواری در راه آرمانهای الهی و پایداری در مسیر اهداف والای انسانی برگرفته از این مکتب است و همین آموزه ها را باید در زندگی جریان داد.

امام جمعه کلیبر شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) را الهام بخش بشریت برای زندگی با عزت و متعالی دانست و خاطرنشان کرد: همین آموزه های بزرگ کربلا است که عاشورا را در طول تاریخ زنده نگاه داشته است و هر روز تجلی آن در عالم بیشتر و پرنورتر می شود، عاشورا یک مکتب بزرگ انسان ساز است./۸۵۴/302/ب2

 

ارسال نظرات