۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۵۳۹۷۶
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

قمه زنی، مصداق بارز تخریب مذهب تشیع است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قمه زنی مصداق بارز تخریب ارزش های مذهب مقدس تشیع است و عزاداران حسینی(ع) باید با پرهیز کردن از تحرکات انحرافی، چهره اسلام واقعی و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به جهانیان معرفی کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بیان داشت: قمه زنی مصداق بارز تخریب ارزش های مذهب مقدس تشیع است و عزاداران حسینی(ع) باید با پرهیز کردن از تحرکات انحرافی، چهره اسلام واقعی و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به جهانیان معرفی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: دشمنان اسلام و مذهب مقدس تشیع به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمدی در جهان و ایجاد نحله های انحرافی هستند و حمایت از گروهک های تکفیری از سوی استکبار جهانی نیز به همین منظور انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: می طلبد مسلمانان با هوشیاری، از گفتمان اصیل دینی خود حراست کنند و از رفتارهایی که با اسلام حقیقی و ارزش ها و مفاهیم مذهب تشیع مغایر است، بپرهیزند.

امام جمعه اراک ادامه داد: دشمنان مذهب تشیع در ایام محرم به دنبال انعکاس آسیب های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از قبیل قمه زنی هستند، بنابراین مردم مومن و موحد ایران اسلامی باید این مقوله مهم را درک کرده و از تخریب چهره اسلام جلوگیری کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: فلسفه متعالی قیام عاشورا حاوی پیام های اخلاقی و انسان سازی است و نباید عزاداری های محرم را با رفتارهای خرافی و انحرافی همچون قمه زنی و حمل علامت های غول پیکر خدشه دار کرد.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، پیام نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) است و باید در آیین های عزاداری بیشتر برای احیا و ترویج این فریضه معنوی کوشید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ملت ولایی و دینمدار ایران اسلامی به عنوان طلایه داران مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در برگزاری آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارند و با ترویج فرهنگ حسینی باید چهره اسلام راستین را به جهانیان معرفی کنند./101/842/ب1

ارسال نظرات