۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۲۷۷
آیت‌الله سلیمانی:

مهم‌‌ترین فتنه دشمن، ایجاد انحراف و تحریف نهضت حسینی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دشمن هرگز نتوانسته است نهضت حسینی را به فراموشی بکشاند، گفت: مهم ترین فتنه‌ای که دشمن در خصوص این نهضت بزرگ و انسان‌ساز به کار بسته است، تحریف و به انحراف کشاندن ارزشهای نهضت حسینی است.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان صبح امروز در همایش ائمه جماعات، مبلغان و فرهنگ قانونمداری که در سالن شهید بهشتی زاهدان برگزار شد، گفت: عاشورا یک مکتب بزرگ آزادی بخش، ظلم ستیز و انسان‌ساز است که الهام بخش همه انسانهای آزاده جهان بوده و درس غیرت، عزت و آزادگی می‌دهد.

وی با بیان اینکه نهضت عاشورا یک جریان حماسه ساز در طول تاریخ است، افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه فرهنگ حسینی است و رفع این عطش در پرتو مجاهدتهای مبلغان، علما و روحانیان است.

امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: دشمنان اباعبدالله(ع) از همان لحظه وقوع قیام سعی داشتند این واقعه بزرگ و تفکر حسینی را محو کنند، نمی‌خواستند کسی از کاروان کربلا زنده بماند، مانند عاملان فاجعه منا که همه تلاش خود را کردند تا آن حادثه پنهان بماند و مردم از آن آگاهی پیدا نکنند.

وی ادامه داد: تلاش دشمنان در طول تاریخ برای محو قیام عاشورا نتیجه نداد و دنیای استبداد و استکبار فهمیدند که نهضت امام حسین(ع) از فرهنگ اسلامی جداشدنی نیست، از این رو در صدد توطئه‌ای دیگر برآمدند و آن تحریف این نهضت بود.

آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: دشمنان امروز می‌خواهند ارزشهای دینی و انقلابی و مفاهیم بلندی که در قیام عاشورا وجود داشت را به دست فراموشی بسپارند تا از نهضت حسینی تنها اسمش بماند، بنابراین مبلغان و علما هوشیار باشند و از نفوذ اندیشه‌های انحرافی جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: هر ساله شیعیان جهان در ایام محرم و صفر اقدام به برگزاری مراسم‌ سوگواری و عزاداری می‌کنند و از سوی دیگر دشمنان اسلام هم تلاش دارند که این مراسم‌ را به مسیر غلط منحرف کنند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: روحانیون و مبلغان مذهبی در ایام عزاداری امام حسین(ع) بر نقش سازنده قیام کربلا در بقای اسلام و احیای مکارم اخلاقی اهتمام داشته باشند و مردم را از انحرافات و خرافات نیز آگاه سازند./202/831/ب1

ارسال نظرات