۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۵۴۳۹۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

قرآن را تنها مطهرون درک می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه قرآن را تنها مطهرون درک می‌کنند، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: قسمم، قسم عظیم است، این یعنی درک قرآن تنها با مطهرون است و منظور از مطهرون در قرآن کریم ائمه اطهار است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت گفت: خداوند اولین طبیب بیماریهای ظاهری و باطنی انسان و نسخه آن قرآن است.

وی با اشاره به این آیه «إِنَّه لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ، فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ، لاَ یَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ»، بیان داشت: تنها شیعه در بین 72 فرقه اسلامی معنای این آیه را درک می‌کند زیرا قرآن نازل شده به اهل بیت(ع) است و تنها آنان هستند که به علم قرآن اشراف کامل دارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به « فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ» ابراز کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: قسمم، قسم عظیم است، این یعنی درک قرآن تنها با مطهرون است و منظور از مطهرون در قرآن کریم ائمه اطهار است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این آیه «قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ» گفت: خداوند دراین آیه می‌فرماید: ای بندگان من تنها به فضل و رحمت من شاد شوید اگر فضل و رحمت من در کنار شما قرار گرفت از آنچه که مردم جهان به عنوان ثروت تا روز قیامت برای خود جمع می‌کنند برای شما بهتر است.

وی در ادامه با بیان این آیه «یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْکُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ» تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: ای مردم ، برای شما از جانب پروردگارتان موعظه ای آمد و شفایی برای، آن بیماریی که در دل دارید و راهنمایی و رحمتی برای مؤمنان؛ این آیه شامل کسانی می‌شود که قرآن را با همه وجود باور دارند.

این دانشمند فرزانه با اشاره به آیه «قُلْ بِفَضْلِ اللّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِكَ فَلْيَفْرَحُواْ هُوَ خَيْرٌ مِّمَّا يَجْمَعُونَ»، گفت: فضل و رحمت خداوند دو عنصر قابل مشاهده و قابل دیدن است و تنها کسانی آن را درک می‌کنند که در خانه آنان قرآن نازل شده باشد، منظور از فضل پیامبر(ص) و رحمت امیرمومنان(ع) است.

وی افزود: خداوند فرمودند: اگر فضل و رحمت من بر شما نبود همه سرمایه‌های وجودی شما تباه می‌شد و هیچ چیزی برای شما باقی نمی‌ماند؛ بیمار باید با طبیب همکاری کند یعنی نسخه‌اش را باور داشته باشد و بداند که بخل حسد، کینه، نفاق، بی ایمانی و غیره، دنیا و آخرت انسان را نابود می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در بخش دیگر با اشاره به طبیب دوم که پیامبراکرم(ص) است، اظهار داشت: پیامبر(ص) می‌فرماید: ای امت من، پنج چیز را قبل از آمدن پنج چیز دیگر غنیمت بدانید، جوانی قبل از رسیدن پیری، استفاده درست از ثروت قبل از فرا رسیدن مرگ، سلامتی قبل از ابتلای به بیماری، حیات دنیوی قبل از رسیدن حیات اخروی.

این خطیب مشهور با اشاره به طبیب سوم که وجود مبارک امام حسین(ع) است، خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) تنها مولودی بود که در هنگام تولد فرشتگان به ائمه اطهار تبریک و تسلیت عرض کردند، شیخ صدوق(ره) به نقل از امام رضا(ع) فرمودند: محرم ماهی است که تمام بت پرستان قبل از رسالت پیامبر(ص) به سبب حرام بودن آن شمشیر در غلاف و جنگ را مطلقا تعطیل می‌کردند اما، مردم در این ماه ریختن خون ما را حلال کردند.

وی در پایان اضافه کرد: امام رضا(ع) فرمودند: در روز عاشورا تمام حرمت ما را لگدمال کردند، در گرمای آن روز همه خیمه‌های ما را به آتش کشاندند و هر چه که به دست آنان رسید غارت و خاندان آل الله را به اسارت بردند این عاشورای حسین(ع) پای چشم ما را زخم کرد./813/202/ب3

ارسال نظرات