۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۵۴۴۶۵
به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

نماز ظهر عاشورا در مصلای امام خمینی شهرکرد اقامه می شود

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: امسال نیز نماز ظهر عاشورا در شهرکرد از سوی هیأتهای مذهبی و عزاداری همانند سالهای گذشته، به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری نماز ظهر عاشورا در این استان، اظهار کرد: عزاداران سید و سالار شهیدان به یاد آخرین نماز ظهر آن امام در ظهر عاشورا، پس از برگزاری آیینهای عزاداری به اقامه نماز می پردازند.

حجت الاسلام کریمی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده و مطابق سالهای گذشته نماز ظهر عاشورا در شهرکرد و سایر شهرستانهای 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

به گفته وی، در مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز نماز ظهر عاشورا از سوی هیأتهای مذهبی و عزاداری همانند سالهای گذشته، به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار می شود.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با تأکید بر تبلیغات و اطلاع رسانی برگزاری نماز ظهر عاشورا در میادین و خیابانهای شهر، تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته، پوسترهای تهیه شده در این رابطه در فضای شهر پخش می شود تا فضا برای حضور گسترده و پرشور مردم برای این برنامه مهیا شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال نمازگزاران قرار بر این شد، خیابانهای اطراف مصلی و مدارسی که در این راسته قرار دارند به عنوان پارکینگ برای وسایل نقلیه نمازگزاران استفاده شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان چهارمحال ‌و بختیاری از فعال بودن اتوبوسها در نقاط مختلف سطح شهرستان شهرکرد خبر داد و گفت: سازمان اتوبوسرانی به منظور رفاه حال نمازگزاران در بحث ایاب و ذهاب، اتوبوس‌هایی در نقاط مختلف شهر قرار داده که در این زمینه نمازگزاران را کمک کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه ‌تر این نماز در سراسر استان باشیم، تصریح کرد: در این راستا جلساتی را نیز با مرکز بهداشت، هلال احمر و فرمانداری شهرکرد به منظور رفاه حال نمازگزاران خواهیم داشت.

حجت الاسلام کریمی پخش مستقیم نماز ظهر عاشورا از شبکه استانی را خواستار شد و گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده با صدا و سیمای مرکز استان، تلاش می شود تا این برنامه به صورت زنده از مصلای امام خمینی(ره) پخش شود.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت نماز اول وقت در دین اسلام، خاطرنشان کرد: اقامه نماز اول وقت امر مهمی است که باید با الگوگیری از کربلا و قیام امام حسین(ع) آن را سرلوحه برنامه های سال و سوگواری های ماه محرم قرار داد.

حجت الاسلام کریمی تأکید کرد: مجالس خانگی عزاداری امام حسین(ع) نیز باید به گونه ای باشد تا پایان این برنامه ها به نماز اول وقت منتهی شود.

وی با بیان این که امام حسین(ع) به نماز اول وقت عشق می ‌ورزید، بر حفظ این گوهر ارزشمند و ادامه راه اولیای الهی در همه لحظات زندگی تأکید کرد و گفت: شیفتگان اهل بیت(ع) در عمل آئینه تمام نمای آنان هستند؛ بنابراین ما نیز به عنوان رهروان اهل‌بیت(ع) باید ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع) در زندگی باشیم.

حجت الاسلام کریمی با بیان این که امام حسین(ع) علم و پرچم اسلام است، ابراز کرد: امام حسین(ع) در آن شرایط سخت جنگ، به سفارش قرآن عمل می کند و نماز ظهر عاشورا را برپا می دارد که نشان از اهمیت نماز و پیروی ایشان از دستورات قرآن دارد.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری اوج جلوه عبادت و نماز حسین بن علی‌(ع) را در ظهر عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: آن در حالتی بود که عده ای از بهترین یاران حضرت به شهادت رسیده بودند و با نماز ظهر عاشورای خویش، اسلام را معنا و شیعه را سرافراز کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از حرکت سرور آزادگان عنوان کرد و افزود: با توجه به هجمه های گسترده غرب علیه انقلاب اسلامی ایران، اما ملت ولایت مدار کشورمان بیش از سه دهه است که با الگو قرار دادن ارزش ها و آرمان های نهضت حسینی در برابر توطئه افکنی های دشمنان نظام ایستادگی کردند.

به گزارش رسا، در چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار هیأت مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی آیین های عزا برگزار می کنند و در نقاط مختلف استان نماز ظهر عاشورا اقامه می شود./9457/202/ب2

ارسال نظرات