۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۵۴۶۲۴
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

اگر مسؤولان به جای آمریکا به مردم اعتماد کنند،‌ مشکلاتمان حل می‌شود

حجت الاسلام انتظاری با انتقاد از خوش بینی بیش از حد بعضی مسؤولان به آمریکا و کشورهای غربی، گفت: آنقدری که بعضی از مسؤولان به دشمنان نظام اعتماد دارند به مردم ایران اعتماد کنند، بسیاری از مشکلات کشور رفع خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام علی انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، توجه به محتوای عزاداریهای حسینی با محور نماز و مسجد را خواستار شد و اظهار داشت: عزاداریهای حسینی باید بر محور آموزه های دینی  به دور از بدعتها برگزار شود.

وی عشق مردم به امام حسین (ع) را بزرگ ترین و اصلی ترین عامل بقا و انتقال فرهنگ عاشورا به جهانیان دانست و ابراز کرد: مکتب عاشورا و فرهنگ حسینی همان فرهنگ شهادت و ظلم ستیزی است که تمام آزادی خواهان عالم مبهوت آن هستند و از آن درس عزت و کرامت می گیرند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه عشق مردم به امام حسین(ع) باید با افزایش بصیرت و ایمان همراه بوده و از خرافات و منکرات جلوگیری شود، افزود: دشمن تلاش می کند با نفوذ برخی بدعتها عزاداری عاشورا و مکتب حسینی را از هدف والای خود دور و منحرف کند.

وی با اشاره به انحرافات موجود در برخی عزاداریها ماه محرم، گفت: صدای طبل و دهل هایی که از برخی هیأت های عزاداری به گوش می رسد، بیشتر متعلق به جبهه مقابل امام حسین(ع) بود که در روز عاشورا با آن تلاش می کردند بر دل استوار یاران حسینی لرزه اندازند که خیالی باطل بود.

حجت الاسلام انتظاری آموزه بزرگ مکتب عاشورا را استکبار ستیزی، عزت و کرامت دانست و افزود: عده ای در کشور هنوز به آمریکا و استکبار خوش بین و به هر نحو ممکن در حال توجیه بد عهدی های طرف مقابل در مذاکرات هستند. به جای نگاه به دستان دشمن باید متوجه ظرفیتهای درونی کشور باشیم.

وی با انتقاد از خوش بینی بیش از حد بعضی مسؤولان به آمریکا و کشورهای غربی، بیان کرد: آنقدری که بعضی از مسؤولان به دشمنان نظام اعتماد دارند به مردم ایران اعتماد کنند بسیاری از مشکلات کشور رفع خواهد شد، بدانند اگر آمریکا از عراق حمایت نمی کرد، اگر از داعش و النصره و عربستان حمایت نمی کرد، در دنیا شاهد این همه مسلمان کشی نبودیم.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: در عجبم با وجود چنین جنایات فجیعی چگونه عده ای هنوز به فکر اعتماد و ارتباط با آمریکا هستند و نمی دانند که آمریکا دنبال انتقام از ملت ایران است، امیدوارم خداوند هرچه زودتر فریب خوردگان و شیفتگان غرب را هدایت کند و این تفکر را از جامعه ما از میان ببرد./302/854/ب1

ارسال نظرات