۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۵۵۳۲۶
آیت الله دری نجف آبادی:

هنرمندان جنایت های آل سعود و مظلومیت فلسطین را به تصویر بکشند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه هنرمندان جنایت های آل سعود را به تصویر بکشند، گفت: هنرمندان در کشور باید حمایت آمریکا از آل سعود را در به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی دفاع در یمن را به تصویر کشیده و همچنین مظلومیت مسلمانان در فلسطین، سوریه و عراق را به جهانیان نشان دهند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلای بیت المقدس اراک، بیان کرد: نقش هنرمندان برای زنده نگاه داشتن قیام کربلا و امام حسین کلیدی است.

هنرمندان توطئه های دشمن را به مردم جامعه معرفی کنند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه هنرمندان جنایت های آل سعود را به تصویر بکشند، گفت: هنرمندان در کشور باید حمایت آمریکا از آل سعود را در به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی دفاع در یمن را به تصویر کشیده و همچنین مظلومیت مسلمانان در فلسطین، سوریه و عراق را به جهانیان نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه هنرمندان به خوبی می توانند با خلق آثار خود در جامعه و در بین اقشار گوناگون نقش آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: هنرمندان باید با بهره گیری از ابزار هنر مجاهدت ها و فداکاری های مردان خدا را به جامعه انتقال دهند و توطئه های دشمنان را به مردم جامعه معرفی کنند.

امام جمعه اراک ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت در تمامی زمان ها باید در رأس امور قرار گیرد، گفت: زنده نگهداشتن عزاداری های محرم و صفر تکلیفی است که هر مسلمان آزاده در شرایط کنونی بر عهده دارد و همگان باید این ارزش را یک افتخار بزرگ و جاودانه بدانند.

جلوگیری از رفتارهای خرافی و انحراف ها در عزاداری ها

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه امروز در عزاداری ها باید از رفتارهای خرافی و انحراف ها جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: امروز مسؤولان باید با فرهنگ سازی های پسندیده و برنامه ریزی ها در مسیر ادای دین و رسالت دینی گام برداند و اهداف مهم عاشورا برای افراد جامعه و به ویژه جوانان تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه از زن و مرد و پیر و جوان باید حسینی زندگی کنیم و الگوی زندگی حسینی را پیش روی خود قرار دهیم، اظهار داشت: محرم برای شیعیان تمام ناشدنی است و همواره باید در تمام طول سال و مراسمات معنوی خود، باید فرهنگ عاشورایی را زنده نگاه داریم و آن را تبیین و ترویج کنیم

ضرورت حضور آگاهانه در مقابل دشمن و بدخواهان

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه هوشیاری و حضور آگاهانه در مقابله دشمنان و بدخواهان ضرورتی مهم است، خاطرنشان کرد: امروز ستمگران و مستکبران جهان به دور یکدیگر جمع شده و متحد شده اند تا به اسلام، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و فرهنگ عظیم عاشورا لطمه بزنند و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه  تاریخ این مهم را به اثبات رسانده است که در نهایت جنایت کاران و ستمگران نابود شده و کاخ ستم آنان ویران می شود، تصریح کرد: امروز همه و همه باید از باطل فاصله گرفته و با ایمان و توکل بر خدا در مسیر مبارزه با ستم و تباهی پیش رویم و مطمئنا در این مسیر خداوند متعال همراه حق و حق جویان خواهد بود.

استاندارد سازی تولیدهای داخلی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه فرمایشات گوهربار امام سجاد(ع) گنجینه ارزشمندی است که همه ما باید بهره گیری از این گنجینه ها و مطالعه و عمل به فرمایشات آن حضرت را در زندگی خود مورد توجه قرار دهیم، گفت: امام سجاد(ع) دارای صفات ارزشمندی همچون معنویت، اخلاق، کرامت، انسانیت، عشق به خدا و اولیای خدا و عبودیت بود که سعادت و رستگاری همه ما نیز در گرو پیروی از همین ویژگی های والا است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به آغاز روز جهانی استاندارد، گفت: امروز در ایران اسلامی باید با استاندارد سازی تولیدهای داخلی زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و حضور محصول های داخل کشور را در بازارهای های بین المللی و جهانی بیش از پیش افزایش دهیم و سبب توسعه و آبادانی کشور شویم.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود./842/201/ب2

ارسال نظرات