۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۵۵۵۱۹
حجت الاسلام زائری:

کسی که یاحسین می‌گوید راه برای اصلاحش باز می‌شود

مدیر مجموعه فرهنگی سرچمه گفت: کار برای اهل‌بیت(ع) زمینه‌ای برای اصلاح انسان می‌شود، در واقع کسی که یاحسین می‌گوید راه برای اصلاحش باز می‌شود، فراموش نکنید که در دستگاه امام حسین(ع) همه چیز دقیق است.
زائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه امروز بعداظهر به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در مسجد سنگی برگزار شد با اشاره به اینکه اموات خیلی به ما نزدیک هستند، اظهار داشت: در عالم برزخ خیرات ما سریعا به اموات می‌رسد، پس همیشه در عزاداری‌ها از امواتی که سبب شدند ما امروز بتوانیم به راحتی عزاداری کنیم به ویژه امام راحل و شهدا باید یاد کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته مراسم‌های عزاداری در خفا و با کلی ترس از سوی مردم برگزار می‌شد، همچنین زیارت امام حسین(ع) و اربعین با خون خیلی از شهدا امکان‌پذیر شده است، بدین ترتیب در این دنیا هر کاری توانستیم برای خودمان و امواتمان باید انجام دهیم.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه تأکید کرد: در مسیر اربعین شاهد هستیم که مردم هر چه دارند برای ائمه و اموات خود خرج می‌کنند، بدانید که هرچه در دستگاه ائمه خرج کنید، کم است، در آن دنیا کوچکترین کار برای ائمه دیده می‌شود و در برزخ به کمک انسان‌ها می‌آیند.

حجت الاسلام زائری با بیان اینکه کار برای اهل‌بیت(ع) زمینه‌ای برای اصلاح انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: در واقع کسی که یاحسین می‌گوید راه برای اصلاحش باز می‌شود، فراموش نکنید که در دستگاه امام حسین(ع) همه چیز دقیق است.

وی تصریح کرد: در دستگاه خدا انضباط خاصی وجود دارد و همه چیز را می‌بیند حتی کسانی که برای ائمه کار خیر انجام می‌دهند، خیلی از یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا مجروح شدن و از ادامه جنگ جا زدن زیرا معرفت امام زمان خود را درک نکرده بودند، این در حالی است که خیلی از کسانی که در زمان امام حسین(ع) نبودند معرفت کسب کردند و در راه امام خدمت رساندند.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه با اشاره به اینکه حضور داعش نشان می‌دهد که در روز عاشورا چه اتفاقاتی افتاده است، بیان داشت: داعش امروز از نسل همان عمر بن سعد و شمر هستند که روز عاشورا امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و به خیمه‌ها اهل‌بیت(ع) تعدی کردند، در مقاتل آمده است امام حسین(ع) به هر بهانه در قتلگاه خود را به خیمه‌ها می‌رساند الله اکبر می‌گفت تا اهل حرم دل خوش باشند.

حجت الاسلام زائری در پایان گفت: واقعه عاشورا کاملا نشان می‌دهد چه حیواناتی به امام حسین(ع) حمله کردند، وقتی این افراد به یک کودک ده ساله چون عبدالله بن الحسن رحم نکردند نشان می‌دهد چه انسان‌های قصی القلبی هستند، نمونه بارز این افراد امروز داعشی‌ها هستند که مردمان بی‌گناه را به بدترین شکل می‌کشند./816/202/ب2

ارسال نظرات