۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۵۵۵۸۷
رییس تبلیغات اسلامی دلفان:

فعالیت مبلغان در مدارس خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم است

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان از فعالیت 30 مبلغ در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: حضور و فعالیت مبلغان در مدارس نقش بسزایی در تقویت و تحکیم باورهای دینی جوانان و خنثی سازی هجمه های فرهنگی دشمنان دارد.
کلاس درس مبلغان

حجت‌الاسلام علی شاهیوندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 30 مبلغ به مدارس آموزش و پرورش این شهرستان اعزام شده است.

وی برپایی نماز جماعت در مدارس با حضور مبلغان را نخستین وظیفه مبلغان اعزامی عنوان کرد و گفت: سخنرانی با محوریت مختلف، بیان احکام و مسائل شرعی از دیگر وظایف مبلغان اعزامی است.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان به نقش مبلغان و مربیان پرورشی در تبیین آموزه های دینی اشاره و بیان داشت: حضور مبلغان در هدایت افکار نسل جوان و نوجوان و ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی مؤثر است.

وی اظهار داشت: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن در عرصه جنگ نرم و اینکه جوانان مورد هدف دشمن قرار دارند، بصیرت افزایی مبلغان بهترین راه خنثی سازی هجمه های فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام شاهیوندی با اشاره به اینکه دشمن در عرصه جنگ نرم در پی سست کردن باورهای دینی و اعتقادی جوانان است، گفت: فعالیت تبلیغی مبلغان در مدارس از گسترش هجمه های فرهنگی دشمن جلوگیری می کند.

وی به ظرفیت عظیم مبلغان و مربیان پرورشی در مدارس اشاره و عنوان کرد: از این ظرفیتها باید در راستای اجرای برنامه های تربیتی و پرورشی در مدارس استفاده شود.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان در ادامه یادآور شد: در دهه نخست محرم نیز مبلغان با حضور در مدارس به تبليغ دين، تبيين معارف عاشورا و انگيزه قيام امام حسين(ع) پرداخته اند.

وی با اشاره به تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در راستای تربیت دینی دانش آموزان و آگاه سازی نسل جوان برای خنثی سازی هجمه های فرهنگی دشمن، اظهار داشت: برنامه های این دو نهاد باید تقویت شود و با استفاده از ظرفیتها از گسترش آسیبهای اجتماعی جلوگیری کرد.

حجت الاسلام شاهیوندی برگزاری گفتمانهای دینی را از دیگر فعالیتهایی عنوان کرد که با حضور مبلغان بین دانش آموزان برگزار می شود، افزود: برگزاری این گفتمانها با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، بیان آسیبهای اجتماعی، ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی و بیان معارف دین در جهت آگاه سازی جوانان برگزار می شود./9459/303/ب2

ارسال نظرات