۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۵۵۶۹۱
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

نشست لوزان برای خروج تکفیری‌ها از تنگناها است

حجت الاسلام عباسی حل بحران سوریه را متحد شدن ملت و دولت سوریه دانست و گفت: همه کشورهای اسلامی باید سوریه را حمایت کنند تا این کشور سقوط نکند، جمهوری اسلامی ایران هم که سیاستش دفاع از مظلوم و مقابله با صهیونیست است از کشور سوریه حمایت می‌کند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین به پیامدهای نشست لوزان اشاره کرد و گفت: اگر مذاکرات عادلانه باشد و طرف مذاکره نظرات خود را تحمیل نکند مذاکرات نتیجه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: آمریکا و متحدین آنها که داعش و سعودی‌ها هستند قصد حل مشکلات را ندارند آنها می‌خواهند خوی استکبارگری، غرور و تکبر خود را به اثبات برسانند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آمریکایی‌ها به فکر حفظ منافع خودشان هستند ابراز کرد: زمانی که تروریست‌ها و گروههای سعودی در تنگنا قرار می‌گیرند بحث مذاکرات را مطرح می‌کنند تا داعش و تروریستها را نجات دهند.

این کارشناس حوزوی عنوان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از نشست لوزان سوء استفاده کنند با روحیه استکباری که آمریکایی‌ها و متحدین آنها دارند نمی‌توان به این مذاکرات خوش بین شد.

بحران سوریه با نشست حل نمی‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: مشکل مردم سوریه با نشست‌ها و مذاکرات حل نمی‌شود سرنوشت سوری‌ها با فداکاری جوانانشان در میدان جنگ مشخص می‌شود.

حجت الاسلام عباسی حل بحران سوریه را متحد شدن ملت و دولت سوریه دانست و تاکید کرد: همه کشورهای اسلامی باید سوریه را حمایت کنند تا این کشور سقوط نکند، جمهوری اسلامی ایران هم که سیاستش دفاع از مظلوم و مقابله با صهیونیست است از کشور سوریه حمایت می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: وزیر خارجه ایران برای همدردی با سوریه در نشست لوزان شرکت و مخالفت خود را با گروه تروریست اعلام کرد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: کشورهای اسلامی آگاه و بیدار باشند تفرقه با یکدیگر را کنار بگذارند و با بصیرت قدم بردارند تا استکبار جهانی منزوی شود و از خوی حیوانیش دست بردارد تا امنیت در کشورهای اسلامی حاکم شود.

این کارشناس حوزوی با اشاره به نقش تاثیر گذار حوزویان، تصریح کرد: نقش علما و نخبگان حوزه‌های علمیه روشنگری و اثبات باطل گری‌های داعش و تکفیری‌هاست، علما باید مردم را آگاه کنند البته در جلسات و سخنرانی‌ها وظیفه خود را انجام داده‌اند اما وظیفه اصلی که خدا بر عهده آنها نهاده را انجام نداده‌اند.

مدیر حوزه‎‌های علمیه در پایان گفت: آمریکا محور اصلی فتنه و کارگردان جریانات تکفیری است./955/302/ب3

ارسال نظرات