۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۵۵۷۳۶
دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

دشمن از ورود جوانان به مساجد ترس دارد

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه دشمن از ورود جوانان به مساجد ترس دارد، گفت: جوانان با حضور فعالانه خود در مساجد به خوبی می توانند در خط مقدم مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت که در روستای شهرجرد اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌‌الاسلام علی رودبارانی دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی و کارشناس مذهبی و امور دینی لحظاتی پیش در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت که در روستای شهرجرد اراک برگزار شد، بیان کرد: ترویج نماز و گسترش فرهنگ نمار در جامعه اسلامی به خوبی می تواند در مقابل آسیب های اجتماعی ایستادگی کند. اجتماعی می شود.

ایستادگی  در برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه دشمن از ورود جوانان به مساجد ترس دارد، گفت: جوانان با حضور فعالانه خود در مساجد به خوبی می توانند در خط مقدم مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنند.

کارشناس مذهبی و امور دینی مسجد را پایگاه عظیم و مستحکم در برابر شیاطین و دزدان ایمان تشریح و اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد به خوبی توانسته اند در عرصه های گوناگون نقش آفرینی کنند و نقشه های ش.م دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کنند.

نقش آفرینی مساجد به عنوان سازمان منسجم و غیر مادی

حجت‌‌الاسلام علی رودبارانی با بیان اینکه مساجد به عنوان یک سازمان منسجم و غیر مادی خدمات ارزنده ای را به جامعه می دهد، خاطر نشان کرد: مساجد سبب پرورش فضیلت های اخلاقی، اخلاق، وحدت، همدلی در جامعه اسلامی می شوند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اینکه آیات قرآن کریم و سخنان فراوانی از ائمه اطهار(ع) بر ساخت و بنای مسجد تأکید دارد، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند هر فردی در دنیا مسجدی را بنا کند، خداوند قصری در بهشت برای او می‌سازد.

کارشناس مذهبی و امور دینی با اشاره به  آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» اظهار داشت: در این آیه خداوند برای سازندگان مسجد پنچ شرط را قرار داده است که آن‌ها به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند، نماز را اقامه و آن را در جامعه ترویج می‌کنند، آن‌ها حقوق شرعی همانند زکات را می‌پردازند و این افراد به جزء خداوند از فردی دیگر ترس و هراس ندارند.

ضرورت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی

حجت‌‌الاسلام علی رودبارانی در ادامه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف بزرگ محرم، عاشورا و کربلا؛ و ترویج آن در جامعه اسلامی ضرورتی مهم است، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است و تمامی مسلمانان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) نمونه ای شاخص به منظور ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، گفت: امام حسین(ع) با چشم‌پوشی از منافع دنیایی در راه نهادینه کردن  انسانیت و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرد.

به گزارش رسا، روستای شهرجرد که حدوداً در فاصله ۵ کیلومتری شرق اراک واقع شده‌است و این روستا شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده است./202/842/ب1

ارسال نظرات