۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۵۵۹۰۰
آیت الله دری نجف آبادی:

انقلاب اسلامی ایران، مذهب تشیع را به یک جریان فکری قدرتمند تبدیل کرده است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طلایه دار مذهب تشیع در سراسر جهان است، گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جان تازه ای به مذهب تشیع بخشید و آنرا به یک جریان فکری قدرتمند تبدیل کرد.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بعد از ظهر امروز دوشنبه 26 مهرماه در اجتماع دانشگاهیان عاشورایی  که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، با بیان اینکه مذهب تشیع در گذشته از جایگاه ویژه و قدرتمندی برخوردار نبود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، مذهب تشیع را به یک جریان فکری قدرتمند تبدیل کرده است.

تلاش دشمن در جهت خدشه دار کردن مذهب تشیع

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طلایه دار مذهب تشیع در سراسر جهان است، گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 1357، جان تازه ای به این مذهب بخشید و درگذشته اسلام ناب محمدی(ص) در گرو فعالیت های اهل تسنن بود.

امام جمعه اراک با اشاره به تلاش های دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت خدشه دار کردن مذهب تشیع، اظهار داشت: امروز شاهدیم دشمنان مذهب تشیع و انقلاب اسلامی ایران از هر ابزاری در راستای ضربه زدن و مخدوش کردن چهره آن استفاده می کنند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

نقش علما و نخبگان فکری و مذهبی در ترویج مذهب تشیع

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز مسلمانان جهان باید بیش از پیش از ماه محرم در راستای برپایی آیین های عزاداری و انعکاس آن از سوی رسانه ها بهره مند شوند، خاطر نشان کرد: اکنون یکی از وظایف مهم مسلمانان جهان این است که با حضور در مراسم های مذهبی و وحدت، توطئه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش مهم علما و نخبگان فکری و مذهبی در گسترش و ترویج مذهب تشیع، گفت: علما و نخبگان فکری و مذهبی در 37 سال گذشته توانستند به عنوان احیاگران این مذهب نقش آفرینی کنند و همچنین زحمات زیادی را در راستای تشریح و تبیین سیره اهل بیت(ع) متحمل شدند.

وظیفه حوزه‌های علمیه در مسیر گسترش دین مبین اسلام

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه طلاب، روحانیان و حوزه‌های علمیه در مسیر ترویج تشیع و دین مبین اسلام وظیفه سنگین و حساس را بر دوش دارند، بیان داشت: دانشگاهیان، مدارس، اساتید، نخبگان و دانشجویان نیز از سوی دیگر این مهم را بر دوش دارند و باید نقش آفرینی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: اساتید دانشگاه ها و جامعه روحانیت تشیع باید بدانند که اگر نسبت به انعکاس آرمان های اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) کوتاهی کنند، دشمنان از هر فرصتی با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ایجاد انحراف در باورهای عزاداری ها در جامعه نفوذ پیدا کرده و ضربات جبران ناپذیری بر اعتقادات جوانان این مرز و بوم وارد می کنند.

ارزش های عاشورایی پایه و اساس انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه ترویج نماز اول وقت و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف عاشورا دانست و بیان کرد: نهضت عاشورا و قیام حسینی حاوی پیام های اخلاقی و معنوی متعددی است که باید در عزاداری ها بیشتر به آنها پرداخت که از جمله مهمترین آن امر به معروف و نهی از منکر است که ضرورت دارد برای نسل جوان و جامعه بیش از گذشته بازنگری و تبیین شود.

آیت الله دری نجف آبادی پایه و اساس انقلاب اسلامی را بر ارزش های عاشورایی و حسینی دانست و تصریح کرد: رورحانیان، مبلغان و کارشناسان دینی باید در مسیر اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا گام بردارند و جوانان را به راه پسندیده زندگانی قرار دهند./202/842/ب1

ارسال نظرات