۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۵۶۳۲۲
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

رفع معضل بیکاری در گرو سیاست‌های کلان دولت است

تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: درخواست برای کار، خواسته‌ای کاملا مشروع و به حق است اما رفع مشکل بیکاری در توان آستان قدس رضوی نبوده و در گرو سیاست‌های کلان دولت است.
تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جریان بازدید از معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، ضمن حضور در حوزه‌های مدیریت برنامه و بودجه، امور زائران، جذب کمک‌های مردمی و مدیریت اجرایی،‌ با کارشناسان و کارکنان این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد.

بودجه امداد رضوی با دیگر نهادهای امدادرسان برابری نمی کند

وی جلب و جذب مشارکت‌های مردمی را راهکاری مهم در افزایش بنیه و توسعه گستره خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان معرفی و تاکید کرد: کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی و جذب و جلب مشارکت عمومی برای گره گشایی از مشکلات نیازمندان و محرومان، موضوعی است که باید با اولویت ویژه در دستور کار معاونت امداد مستضعفان قرار بگیرد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بهره بردن از فناوری‌های ارتباطاتی نوین، از جمله فضاهای مجازی را یکی از راهکارها موثر در تسهیل جذب مشارکت‌های مردمی دانست.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بودجه و امکانات معاونت امداد در حد و اندازه بسیاری از نهادهای رسمی امدادرسان مانند کمیته امداد، بهزیستی و امثال آن نیست؛ اما این معاونت به برکت انتصاب به آستان قدس رضوی دارای ظرفیتی عظیم بوده و آن ظرفیت جذب خدمت برای کمک به نیازمندان است.

وی با اشاره به سیاست جدید آستان قدس رضوی در اعطای بخشی از عواید موقوفات برای محرومیت زدایی در مناطق محروم دارای موقوفه، اظهار کرد: آستان قدس رضوی مطابق با فرامین مقام معظم رهبری در قالب منشور هفتگانه، بنا دارد بخشی از عواید موقوفات مناطق محروم را در راستای توسعه همان مناطق صرف کند که برای این کار باید ابتدا درآمد موقوفه و سپس نیاز منطقه محروم سنجیده شود. این اقدام ضمن کمک به محرومیت زدایی می‌تواند موجب افزایش مشارکت‌های مردمی شود.

رفع مشکل بیکاری در توان آستان قدس رضوی نیست

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری یکی از معضلات جامعه ماست، گفت: امروز بسیاری از درخواست‌های ارسالی به آستان قدس رضوی حول موضوع اشتغال است، قطعا رفع مشکل بیکاری در توان آستان قدس رضوی نبوده و در گروی سیاست‌های کلان دولت است، اما ما نیز نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و باید تمام تلاش خود را برای گره گشایی در این امر به کار بریم.

وی با تاکید بر اینکه درخواست یک فرد برای کار، خواسته‌ای کاملا مشروع و به حق است، تصریح کرد: اگرچه تامین اشتغال یکی از وظایف دولت است، اما آستان قدس رضوی نیز باید از تمام توان خود برای ایجاد یا حمایت از کارهای زود بازده و توسعه صنایع دستی و محصولات بومی شهرستان‌ها در مسیر ایجاد اشتغال استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه وجود فقر و محرومیت زیبنده نظام مقدس اسلامی نیست و با تاکید بر اینکه کمک به نیازمندان یک حرکت انقلابی را می‌طلبد، گفت: در معاونت امداد آستان قدس رضوی آنچه باید جلوه و نمود داشته باشد، روحیه و اقدامات انقلابی است.

فقر زیبنده نظام نیست

تولیت آستان قدس رضوی با انتقاد از اینکه عده ای می‌گویند کمک به محروم آن‌ها را بدعادت می‌کند، ‌گفت: مگر افراد در دریافت حقوق‌های بالا بدعادت نمی‌شوند! ما موظفیم با سازوکارهای موجود در کشور با استفاده از مهر درخشان حضرت رضا(ع) تا جایی که میسر است از زندگی نیازمندان گره‌گشایی کنیم.

وی بارگاه مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را ملجاء و پناهگاه نیازمندان خواند و خطاب به کارکنان معاونت امداد مستضعفان گفت: همواره این موضوع مد نظراتان باشد که هیچ کس بیکار نیست که برای گذران زمان به شما مراجعه کند و عزت انسانی به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که برای طلب کمک سر فرود آورد. مراجعان به این معاونت به وجود مبارک ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) پناه آورده‌اند./1308/101/ب2

ارسال نظرات