۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۵۶۴۴۴
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی مطرح کرد؛

فعالیت ۳۰ مدرسه علمیه در خراسان جنوبی

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی از فعالیت ۳۰ مدرسه علمیه در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر سه هزار طلبه در این مدارس مشغول تحصیل هستند.
حجت الاسلام مشرفی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه مدرسه علمیه خراسان جنوبی زیر نظر قم فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه طلبه های خراسان جنوبی در سطوح دو و سه خواهران و برادران تحصیل می کنند، افزود: درسال تحصیلی جدید برای نخستین بار سطح سه طلاب خواهر با رشته تفسیر و علوم قرآنی راه اندازی شده است.

مدیرحوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اهداف تاسیس مدارس علمیه، اظهار کرد: پرورش متخصص در این رشته ها، تامین کارشناسان مذهبی و تربیت مدیر از جمله اهداف تاسیس این مدارس است.

حجت الاسلام مشرفی از اعزام طلبه ها در مناسبت ها به مناطق محروم خراسان جنوبی خبر داد و گفت: رفع نیازهای فرهنگی جامعه از جمله وظایف مدارس علمیه است.

 وی با بیان اینکه استقبال جوانان نسبت به مدارس علمیه در حال افزایش است، افزود: همچنین با حضور طلاب و اساتید مدرسه تخصصی تعاملی بین دانشگاه و حوزه علمیه به وجود آمده است.

مدیرحوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: پذیرش مدرسه همه ساله در فروردین و اردیبهشت ماه از میان دانش آموختگان سطح یک حوزه با آموزش کیفی و مصاحبه در این دو رشته پذیرش می شوند./101/880/ب1

ارسال نظرات