۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۵۶۶۳۴
آیت الله سبحانی:

عقاید جوانان در فضای مجازی بمباران می شود/ اینترنت مستقل ملی راه اندازی شود

حضرت ‌آیت الله سبحانی با اشاره به فضای مخرب مجازی، گفت: دشمن چون از طریق نظامی موفق نبوده است می خواهد از درون و با فضای مجازی ما را نابود کند به همین دلیل بنده پیشنهاد می دهم ایران یک اینترنت مستقل داشته باشد تا فضای مجازی ما به استکبار و به ویژه آمریکا متصل نباشد.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه جمعی از معاونان این سازمان پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله جعفر سبحانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت الله سبحانی در این دیدار با اشاره به اینترنت به عنوان یکی از مسائل حساس در کشور که باید بیشتر به آن توجه شود، اظهار داشت: روزی که می خواستند اینترنت را در کشور وارد کنند گفتند اینترنت وسیله ارتباطات است و ما هر حادثه ای که پیش بیاید سریع آگاه می شویم و مسائل علمی را درک می کنیم و تبلیغ زیادی در این زمینه شد و ما نیز پذیرفتیم.

وی ادامه داد: مرتب گفتند ما در جهان ارتباطات قرار داریم ولی الان چندسالی است که فضای مجازی بسیار خطرناک شده است و جوانان ما در کشور تحت تأثیر تبلیغات سوء مسیحی ها و فحاشی های علیه پیامبر(ص) و ائمه(ع) قرار گرفته اند و عقاید آنها به شدت در حال تخریب است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که جوانان در این دوران با این عوامل به فساد می افتند، تأکید کرد: دشمن چون از طریق نظامی موفق نبوده است می خواهد از درون و با فضای مجازی ما را نابود کند به همین دلیل بنده پیشنهاد می دهم ایران یک اینترنت مستقل داشته باشد تا فضای مجازی ما به استکبار و به ویژه سرنخ ها به آمریکا متصل نشود.

وی ادامه داد: دانشمندان بزرگ ما در تولید وسائل علمی زیادی هنر خود را نشان داده اند، باید بیایند و یک اینترنت مستقل را تولید کنند که امکان آن نیز هست و بنده از وزیر ارتباطات نیز خواسته ام ولی نمی دانم چرا وزیر ارتباطات و معاونت های ایشان اقدامی نمی کنند.

بمباران عقاید در فضای مجازی

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر این که فضای مجازی هر لحظه می تواند عقاید و افکار جوانان و خانواده ها را بمباران کند، خاطرنشان کرد: در این اوضاع و احوال که دشمنان در حال تخریب افکار جوانان هستند باید کاری کنیم؛ گاهی می گویند ما مسائل خوب را در اینترنت قرار می دهیم، بله این خوب است ولی موارد فاسد کننده هنوز سرجای خود باقی است و براین مسائل غلبه دارد و تنها راه این است که وابستگی خود را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: باید اینترنتی مستقل داشته باشیم که نیاز مردم، دولت و بانک ها را برطرف کند همچنانکه در موشک سازی و مسائل نظامی دیگر استقلال پیدا کردیم در این مسأله مهم نیز باید به استقلال برسیم تا بتوانیم نگهبان دین و ناموس و حیثیت کشور باشیم؛ به عقیده من امروز درد کشور همین است و من وظیفه دیدم که این درد را بیان کنم چراکه باید باور کنیم فضای مجازی مخرب می تواند نظام ما را به فساد بکشاند.

وی با بیان این که وظیفه شرعی ما این است که اینترنت موجود را به تدریج قطع کرده و فضای مجازی مستقلی را راه اندازی کنیم، ابراز داشت: این که بیاییم فقط جلوی سایت های مخرب را بگیریم اسباب زحمت می شود  و دولت و وزیر دیگری می آید و طور دیگری برخورد می کند، به همین دلیل است که می گوییم اینترنت مستقل نیاز است./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات