۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۵۶۸۱۳
دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور:

زائران اربعین امسال به نیابت از یک شهید به راهپیمایی می‌روند

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور گفت: بسیاری از شهدای ما با آرزوی زیارت کربلا به شهادت رسیدند، امسال هر زائر شعار «جای شهدا خالی نیست» به نیابت از یک شهید به راهپیمایی اربعین می‌رود.
عامریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین عامریان، دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور امروز در نشست خبری که در محل دبیرخانه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، برگزار شد، درباره طرح نائب شهید، گفت: در این طرح شخصی به نیابت از یک شهید در راهپیمایی شرکت می‌کند.

وی افزود: درباره نائب الشهید شاید سال‌ها پیش نیز حرکت‌های موردی انجام شده باشد اما به شکل وسیع نبوده است، ما سعی می‌کنیم امسال شمول بیشتری به آن بدهیم.

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور عنوان کرد: با توجه به دشمنی‌های امروز نسبت به کشورهای اسلامی، بیش از همه نیاز به فرهنگ ایثار و شهادت است که بعضاً در کشورهای شیعی هم خیلی خوب کار نکردند که شاید محدود به زمان صدر اسلام بدانند.

عامریان اظهار داشت: امروز یکی از وظایف ما این است که در گفتمان سازی انقلاب اسلامی و صدور آن به دنیا به بحث ایثار و شهادت بپردازیم، امام بر فرهنگ ایثار و شهادت تأکید دارند و راه نجات بشریت را راه امام حسین(ع) تعریف می‌کنند.

وی افزود: اگر قرار باشد ما یاران امام زمان(عج) باشیم باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کنیم که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر این موضوع تأکید دارند.

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین راه زینبی است، گفت: می‌توان از فرصت اربعین حسینی برای حل مشکلات جهان اسلام استفاده کرد، ما باید کشورهای مختلفی را که زمینه پذیرش دارند با این فرهنگ بیشتر آشنا کنیم.

عامریان درباره ابعاد اخلاقی راهپیمایی اربعین، ابراز کرد: شهدا مسیر کربلا را برای ما باز کردند، در حالی که بسیاری از آنها در آرزوی زیارت کربلا به شهادت رسیدند، بر همین اساس ما مدیون آنها هستیم بنابراین باید در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه آنان را ادامه دهیم.

وی درباره ابعاد شخصی و فردی نیابت شهدا در راهپیمایی اربعین، گفت: راهپیمایی به نیابت شهدا نیاز برای ما است که با پذیرش آن در این مسیر زینبی آنها را با خود همراه می‌کنیم که عمل ما مأجور و مقبول باشد، شهدا امامزادگان امروز ما هستند که با توسل به آنها همواره خود را بیمه می‌کنیم.

 دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور، افزود: کسانی که توفیق نیابت شهدا را می‌پذیرند بهتر است این موضوع را تبلیغ کنند تا ارزش کار بیشتر شود و اعلام کنند که ما نایب و شهید هستیم هر کس به نوبه خود از عکس شهید یا پوستر استفاده کند.

عامریان بیان داشت: ما به خانواده شهدا و کسانی که به پیاده روی اربعین می‌روند فراخوان می‌دهیم و برای نیابت آنها کدهایی را تعریف می‌کنیم، همچنین غرفه‌های نایب شهید را ایجاد می‌کنیم که در آن کارت نیابت شهدا توزیع می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه شعار امسال در راهپیمایی اربعین «جای شهدا خالی نیست»، خاطرنشان کرد: برای نیابت از شهید نیاز نیست حتماً همه در فضای اربعین حضور داشته باشند بنابراین از دوستان دعوت می‌کنم در ترویج این فرهنگ تلاش کنند، اگر هر یک از ما در امور مذهبی به نیابت از شهدا قدم برداریم ارزش معنوی ما را بیشتر می‌کند.

در ادامه لاله افتخاری مسؤول شورای راهبری بانوان در ستاد مرکزی اربعین گفت: هرکس که نایب شهید می‌شود با پلاکی به نام آن شهید می‌تواند زندگی جدید خود را آغاز کند.

وی افزود: امسال نخستین سالی است که ستاد مرکزی اربعین مسئولیت این نایب شهید بودن را بر عهده دارد، امیدکه با نظر گرفتن همه شهدا از صدر اسلام تاکنون؛ زائران از نائب شهید شدن استقبال کنند./807/201/ب2

 

ارسال نظرات