۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۷۱۷۹
رییس جمهور:

برخی گفتند تیم مذاکره کننده دولت ساده لوح هستند/ پرونده PMD حل شده است

رییس جمهور با بیان این که پرونده PMD حل شده است، گفت:آن هایی که می گفتند هیچ گاه حل نمی شود جوابشان چیست؟ برخی گفتند تیم مذاکره کننده دولت ساده لوح هستند، فحاشی کردند و باید هم اینک جواب دهند.
شورای اداری استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی در خمین با بیان این که وجود انتقاد سازنده در کشور مطلوب است، گفت: اختلاف نظر طبیعی است و باید از نظرات هم در قالب مشارکت افکار و آرا استفاده کرد اما نباید اجازه ایجاد شکاف بین شیعه و سنی و جناح ها به وجود آید و باید در نظر داشت که اختلاف فرصت ها را تباه می کند.

ماهیت زندگی امام خمینی (ره) اعتدال گرایی و پرهیز از افراط بود

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: اما نباید اخلاق را از یاد برد، امام (ره) آمد تا به ما اخلاق را درس دهد و انقلاب کرد تا مسلمان زیست کنیم و دروغ، تهمت و سیاه نمایی از جامعه ما رخت بربندد.

رییس‌ جمهور با بیان این که ماهیت زندگی امام خمینی (ره) اعتدال گرایی و پرهیز از افراط بود، گفت: امام خمینی(ره) همواره راه معتدلی را انتخاب کرده بود و در سراسر زندگی امام اعتدال وجود داشت و هیچ زمانی به سمت افراط یا تفریط حرکت نکرد.

رییس‌ جمهور با بیان این که تمامی کارهای امام خمینی(ره) با برنامه خاصی بوده است، خاطر نشان کرد: اگر امام خمینی (ره) مجمع تشخیص مصلحت نظام را تعیین نکرده بود، امکان اداره کشور با احکام اولیه اداره وجود نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: امام فرمود باید اول متجاوز را به سر جای خود بنشانید و این کار در مسیر اعتدال بود که امام خمینی (ره) انتخاب کرد و در همه کارها، او بر مبنای مصالح جامعه حرکت می کرد.

برخی گفتند تیم مذاکره کننده دولت ساده لوح هستند

رییس‌ جمهور ابراز داشت: برخی می گفتند مگر با مذاکره می شود به جایی رسید؟ برخی حتی در داخل دولت به من می گفتند آیا پرونده PMD که ما طی آن متهم به فعالیت نظامی هسته ای می شدیم حل شدنی است؟ اما خطاب به آن ها عنوان کردیم که نه باید آن قدر خوش بین بود و نه آن قدر بدبین بود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: باید حد وسط بگیریم، پرونده PMD حل شد و آن هایی که می گفتند هیچ گاه حل نمی شود جوابشان چیست؟ برخی گفتند تیم مذاکره کننده دولت ساده لوح هستند، فحاشی کردند و باید هم اینک جواب دهند.

رییس‌ جمهوری بیان کرد: عده ای زمانی در مجلس به دنبال ایجاد روابط با ملت ها بودند و دولت ها همه غیراسلامی و غیر شرعی برشمرده می شدند این مساله به امام راحل رسید، ایشان تعبیری داشت که این تفکری شیطانی است و فرمود می خواهیم با همه دولت ها جز اسرائیل که غاصب است رابطه داشته باشیم و با آمریکا هم تا وقتی که آدم شود رابطه نخواهیم داشت.

روحانی خاطرنشان کرد: در آن شرایط تمام روابط خارجی در آستانه تخریب بود و امام مسیر درست را برگزیدند که چگونه اصول را حفظ کنیم و شیوه های مختلف که به نفع منافع کشور است را، بهره برداری کنیم./842/پ202/ج1

ارسال نظرات