۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۵۷۵۱۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تبلیغ تخصصی دین نیازمند پشتوانه علمی بالا است/ روحانیت مدافع حقیقی دین

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تبلیغ تخصصی با پشتوانه علمی بالا می تواند دیگر ابزارهای تبلیغی دشمنان را کنار بزند و اثرگذاری آن را کاهش دهد، گفت: اگر یک مبلغ بدون مطالعه و بنیه علمی به تبلیغ دین بپردازد نمی تواند در این میدان مبارزه موفق شود.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران صبح امروز در دیدار جمعی از گروه های تبلیغی استان با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در ترویج دین و ارزش های اسلامی جامعه، گفت: حوزه و روحانیت در طول تاریخ مدافع حقیقی اسلام ناب بوده و هیچ گاه در برابر انحرافات سکوت نکرده است.

وی با اشاره به این که روحانیت از گروه های تأثیرگذار منادی توحید است و با اعتمادی که مردم دارند می توانند در بصیرت افزایی تقش آفرینی کنند، افزود: طلاب و روحانیان منادیان وحدت بر اساس توحید هستند و همواره مردم را به وحدتی دعوت می‌کنند که در مسیر رسالت‌های دینی و الهی قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که روحانیت با تحمل سختی ها و مشکلات همواره مبلغ دین بوده و برای انجام این رسالت دینی و الهی بدون هیچ چشم داشتی تلاش کرده اند و تأثیرگذار بوده اند، خاطرنشان کرد: هیچ رسانه‌ای به اندازه روحانیت اثرگذار نیست و باید از این ظرفیت برای تبلیغ دین و کاهش آسیب های اجتماعی بخوبی استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه تقویت بصیرت و ولایت مداری ولایت‌مداری را از رسالت‌های طلاب و روحانیان دانست و گفت: ولایت از ارکان دینی است و همه باید در صیانت و پشتیبانی از آن جدی باشند و احساس مسؤولیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین از مبلغان به منادیان عدالت و قسط در جامعه یاد کرد و افزود: روحانیت در واقع به عنوان ناصحانی دلسوز و نقادانی منصف با بیان مشکلات و نواقص برای رفع آن اقدام می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که طلاب و روحانیان باید شبهات روز را رصد کرده و در صدد پاسخگویی به آنها باشند، گفت: روحانیت باید به صورت جدی وارد عرصه‌های تبلیغی در فضای مجازی شود، چرا که اینترنت، منبر تبلیغ دین به گستردگی مخاطبان بین‌‌المللی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک مبلغ موفق، افزود: کسانی که وظیفه خطیر تبلیغ را برعهده می‌گیرند، علاوه بر رشد فکری و اندیشه باید مراتب کمال عملی و اصول اخلاقی را کسب کرده و الگویی برای جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری رساندن پیام و احکام الهی به جامعه را ز مهم ترین وظایف مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان نقش تصفیه کنندگان احکام الهی از خرافات و انحرافات را دارند آنان در جایگاه تبلیغ قرآن قرار می گیرند و جایگاه تبلیغ برای جامعه مانند جایگاه قلب برای بدن است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تبلیغ تخصصی با پشتوانه علمی بالا می تواند دیگر ابزارهای تبلیغی دشمنان را کنار بزند و اثرگذاری آن را کاهش دهد، تصریح کرد: اگر یک مبلغ بدون مطالعه و بنیه علمی به تبلیغ دین بپردازد نمی تواند در این میدان مبارزه موفق شود.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان باید با عمل و رفتار خود به تبلیغ دین بپردازند، خاطرنشان کرد: جامعه امروز توجه ویژه ای به اعمال و گفتار طلاب و روحانیان دارد به همین دلیل رسالت یک طلبه و روحانی در شرایط امروز سنگین تر از هر زمان دیگری است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، فهم دین، ابلاغ دین و اجرای دین را از جمله رسالت های حوزه های علمیه برشمرد و اظهار داشت: تنها با پذیرش این مطلب است که می توانیم به هدف اصلی حوزه های علمیه که ترویج عبودیت است دست پیدا کنیم.

وی با بیان این که روحانیت هر جا ببیند به او نیاز باشد، آماده نثار جان است، ادامه داد: اینطور نبوده که روحانیت همیشه فرمان دهنده باشند و در نقش ارشادی عمل کنند، علاوه بر این که راهنما هستند، خود پیش قدم بوده و حضور پیدا می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که روحانیت پاسدار اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است، خاطر نشان کرد: روحانیت در عرصه دفاع از دین سینه سپر کرده و برای پاسداری از آن می کوشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که افتخار روحانیت سنگرنشینی اسلام ناب محمدی(ص)، حفظ دین، هدایت و تعالی بخشی دین و معرفی آن به بشریت بوده است، گفت: روحانیت همواره مدافع حقیقی اسلام ناب بوده است.

وی با بیان اینکه فلسفه حضور روحانیت و هدف آن نباید هرگز فراموش و مورد غفلت واقع شود چرا که ممکن است موجب خروج انسان را صراط مستقیم شود، افزود:یکی از وظایف مهم روحانیت تبیین و معرفی و شناسایی حقیقت دین به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از روحانیت به عنوان زبان ناطق اسلام ناب یاد کرد و گفت: روحانیت این افتخار را دارد که در هر زمانی، خطر را تشخیص دهد و به زیباترین شکل برای آن جان داده اما نگذاشته که دین اسلام آسیب ببیند.

وی با بیان اینکه روحانیت برای دفاع از دین هر آنچه که در توان دارد به میدان خواهد آورد، ادامه داد: روحانیت باید عملیاتی کردن و راهبری اهداف دین را هم پیگیری کند و با دیریت صحیح نقش مطلوبی در هدایت دین داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه علمیه همواره پشتوانه محکمی در دفاع از دین و ارزش های ناب اسلامی بوده است، تصریح کرد: اگر حوزه و روحانیت نبودند امروز اسلام ناب این گونه عظمت جهانی نداشت و این جایگاه امروز اسلام و انقلاب به برکت تلاش های حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه های علمیه بهترین مرکز برای ترویج فرهنگ و نشر آموزه های دینی در جامعه هستند، گفت: به همین دلیل بهره گیری از ظرفیت بالای این مراکز مهم دینی می تواند موجب تقویت بعد معرفتی و دینی در جامعه شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران از حوزه های علمیه به عنوان مرکز نشر و گسترش اسلام ناب محمدی یاد کرد و گفت: دشمن همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده و همه تلاش خود را در جهت تضعیف این جایگاه به کار گرفته است./950/202/ب2

ارسال نظرات