۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۵۷۵۴۵
نماینده ولی فقیه در ایلام:

اربعین و برگزاری آن یک حماسه ملی است

نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی و آمادگی ایلام برای پذیرایی از زائران، گفت: اربعین و برگزاری آن یک حماسه ملی است و بحمدالله به نام ایلام رقم خورده است و باید از تمامی ظرفیت های آن بهره برداری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در نشستی با ستاد اقامه نماز استان، اظهار داشت: اهمیت نماز و مراقبت از آن در دین مقدس اسلام بسیار تأکید و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: نماز ستون دین و قبولی کلیه اعمال دیگر همه در گرو نماز این فریضه و شاه راه ارتباط با معبود است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه احیای نماز و برپایی آن جنبه بازدارندگی دارد، گفت: امروزه با توجه به نشانه رفتن شیاطین و استکبار به صفوف نماز، باید برپایی این فریضه الهی در همه جا جدی گرفته شود زیرا که نماز قلعه نفوذ ناپذیری است در برابر توطئه های دشمنان اسلام که قصد دارند آن را بی اهمیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: اگر خدای ناکرده نماز بی اهمیت شود باید منتظر چالش های بسیار جدی و خطرناک فرهنگی باشیم، نماز موجب سالم سازی جامعه و جلوگیری از انحطاط آن است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه اجلاس سراسری اقامه نماز در یکی استانهای کشور با حضور مسؤولان برگزار می شود که این همایش نیازمند هزینه است، از این رو از مسؤولان استان ایلام می خواهم که با جدیت هزینه های این اجلاس را فراهم کنند تا بتوانیم با برگزاری آن که از تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی برای ایلام ارزشمند است استفاده کنیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی و آمادگی ایلام برای پذیرایی از زائران، ادامه داد: اربعین و برگزاری آن یک حماسه ملی است و بحمدالله به نام ایلام رقم خورده است و باید از تمامی ظرفیت های آن بهره برداری کرد.

امام جمعه ایلام افزود: امسال درصد زائران نسبت به سالهای گذشته افزایش خواهد یافت و باید از الآن تدابیری اتخاذ کرد که خدمات بیشتری به زائران نسبت به قبل ارائه شود، کلیه مساجد در ایام اربعین باید به صورت تمام وقت آماده پذیرایی از زائران امام حسین(ع) باشند.

گفتنی است، در ابتدای این نشست مدیران و اعضای ستاد اقامه نماز استان ایلام به ارائه گزارشاتی از عملکرد دستگاه های مربوط به این ستاد پرداختند./879/202/ب2

ارسال نظرات