۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۵۷۵۴۸
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی کرمانشاه:

مذاکره با آمریکا به مصلحت نظام نیست

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی کرمانشاه گفت: آمریکا همواره درصدد نفوذ و تسلط بر انقلاب است، از این رو مذاکره با آمریکا به مصلحت نظام نیست.
حجت الاسلام علی نصیری

حجت الاسلام علی نصیری، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: برای تشخیص این مسأله که آیا مذاکره با دولتی به مصلحت نظام است یا خیر، باید سود و زیان دو طرف مذاکره کننده محاسبه شود.

وی ادامه داد: عقل سلیم و عرف بین الملل حکم می کند که اگر رابطه سیاسی منافع بی ارزش یا ضرر در پی داشته باشد تلاش برای برقراری آن رابطه دیپلماسی نکوهیده و باطل است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس همین تحلیل دولتها به تناسب نیازی که به مراوده با جهان دارند و نیز به تناسب منافعی که نصیب کشور می شود با دولتهای خارجی ارتباط برقرار می کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: استراتژی کشور سرافراز ایران نیز در رابطه با سایر کشورها بر این اصول استوار است، از این رو در مواردی که ارتباط با سایر کشورها تبعاتی را در پی دارد از جمله ارتباط با آمریکا و اسراییل باید از این ارتباط اجتناب کرد.

این مسؤول یادآور شد: اگر سیر تاریخی را بنگریم می بینیم که این کشورهای مستکبر همواره به دنبال حکمرانی و گردن کشی بوده و برخلاف تمام شعارها و ادعاهای خود عمل کرده اند.

حجت الاسلام نصیری بیان داشت: اگر به نتایج روابط ایران و آمریکا و خصلت وجودی آمریکایی ها بنگریم لزوم یا عدم لزوم مذاکره با آمریکا بر ما نمایان می شود، زیرا ما بدون اینکه درباره آمریکا تجربه تازه ای کسب کنیم می توانیم بر اساس رفتارهای گذشته این کشور وضعیت روابط آینده را نیز ارزیابی کنیم، زیرا آزموده را آزمودن خطاست.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها درباره مذاکر با آمریکا هشدار داده و بیان کردند که حرف و عمل آمریکایی ها متناقض است.

وی ادامه داد: آنها ادعای مذاکره با ایران را دارند و ظاهرا در پی حل و فصل مسائل بین دو کشور هستند، در صورتی که درباره تحریم ها خلاف ادعاهای خود را ثابت کردند.

این مسؤول مطرح کرد: تلاش آمریکا برای ضایع کردن حقوق ملت ایران نمونه بارزی از غیر منطقی بودن آمریکایی ها است، بر همین اساس با طرف غیرمنطقی و زورگو نمی توان با اتکا به منطق وارد مذاکره شده و انتظار  حصول نتیجه مثبت و خوبی را داشت.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: طلاب و روحانیان می توانند با آگاهی بخشی صحیح به ملت ایران، آنها را درباره مسائل سیاسی و امور رایج جامعه آگاه کرده و به حفظ نظام و استقلال کشور تشویق کنند.

حجت الاسلام نصیری بیان داشت: همچنان که این کار را در برهه های مختلف از تاریخ عالمان و روحانیان بزرگی همچون آیت الله مدرس، نواب صفوی و امام راحل به زیبایی نشان داده اند و چنان که عالم جلیل القدر مرحوم مرعشی نجفی نیز فرموده اند طلبه و روحانی جماعت در جامعه دو وظیفه بسیار مهم و عظیم دارد یکی حمایت از احکام الهی و حفظ نوامیس و دیگری حفظ استقلال و تمامیت مملکت اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه در پایان افزود: طلاب و روحانیان جامعه وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و با بالا بردن سطح علم خود در تمام زمینه ها ی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و با سرلوحه قرار دادن بزرگان و با الهام از سیره معصومین و انبیای الهی می توانند در این راه موفق شده و مانع از آن شوند که دشمن به خاک کشور چشم طمع داشته باشد./857/302/ب2

ارسال نظرات